glistnik jaskółcze ziele

Glistnik jaskółcze ziele - na co pomaga?
interion - specjalista Tipy.pl

Glistnik, zwany jaskółczym zielem, to roślina wieloletnia o drobnych żółtych kwiatach. W ziołolecznictwie stosuje się zewnętrznie sok z glistnika (wystarczy złamać roślinę, by pojawił się charakterystyczny żółtawy sok). Nie można go jednak spożywać – jest trujący. Na co pomaga jaskółcze ziele? Jak należy je stosować? Tego dowiesz się z dalszej części porady.

1

Występowanie Roślina kwitnie od kwietnia do września, można ją spotkać na terenie całej Polski.

2

Co zawiera? Oprócz alkaloidów, glistnik zawiera śladowe ilości witaminy C, także enzymy i olejki eteryczne. Nie wolno używać glistnika w zbyt dużych ilościach i za często!

3

Na co pomaga? Sok świeżo wyciśnięty z glistnika likwiduje brodawki, kurzajki, zmiękcza modzele i odciski. Napar stosowany zewnętrznie zaleca się w leczeniu grzybicy i rozmaitych liszajów skóry. Napar do picia (tylko pod kontrolą lekarza!) ma działanie rozkurczowe, zaleca się go przy bólach menstruacyjnych. Dym z tlącego się glistnika skutecznie odstraszy komary i inne insekty.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane