Tutaj jesteś: Zdrowie > Medycyna Alternatywna > Ziołolecznictwo > Geranium - właściwości i zastosowanie

Geranium - właściwości i zastosowanie

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.9/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Ziele to potocznie zwane anginką warto mieć na parapecie. Jest łatwe w uprawie i ma wiele prozdrowotnych właściwości. I choć niektórzy nie lubią jego specyficznego zapachu, który najlepiej czuć po potarciu szorstkiego listka, warto docenić korzyści, jakie geranium może przynieść dla naszego zdrowia.
1
Właściwości geranium

Pokrywające listki geranium włoski posiadają gruczoły z olejkami eterycznymi o cytrynowo-różanym zapachu. Cenne składniki olejków to m.in. geraniol, cytroelol, pinen oraz gorczyce, garbniki, flawonoidy, alkaloidy, różne kwasy organiczne i witamina C.

To im geranium zawdzięcza swoje właściwości przeciwwirusowe, przeciwbakteryjne, odkażające i przeciwbólowe.
2
Olejki eteryczne zawarte w liściach odstraszają również komary. Umieszczone w szafie woreczki z suszonym zielem ochronią zaś ubrania przed molami.
3
Z kilku zmiażdżonych liści geranium można przygotować okład na ból głowy, reumatyczny czy nerwobóle.

Włożony do ucha lekko zgnieciony liść geranium złagodzi ból związany z infekcją.
4
Napar z geranium

Kilka świeżych liści geranium zalej szklanką wrzątku. Zaparzaj pod przykryciem przez 20 minut, a następnie odcedź.

Przestudzony napar warto wykorzystać do płukania jamy ustnej w stanach zapalnych, przy bólu zęba lub gardła. Można nasączyć nim gazę i przykładać na odleżyny, czyraki, egzemę lub przemywać nim chorą skórę.
5
Nalewka z geranium

4 łyżki drobno pokrojonych listków wraz z łodyżkami wsyp do butelki z ciemnego szkła. Zalej 0,5 l wódki, odstaw na 10 dni. Codziennie wstrząśnij buteleczką.

Nalewka (20-30 kropli) dodana do herbaty działa wzmacniająco i przeciwzapalnie przy infekcjach. Można ją wcierać w bolące stawy, wcześniej rozcierając ją w dłoniach.
Jak stosować naftę?
Domowe sposoby na pajączki na nogach
Jak leczyć anemię przy pomocy ziół?
Jak stosować aloes?
 1.9/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Aida S - 2017-03-28
do kmk...Witam.. Moja Droga , na zdjęciu jest pelarvonia i nie ma nic wspólnego z GETANIUM.
Do moderatora- Proszę usunąć to zdjęcie, zmienić, gdyż może komuś zaszkodzić jeśli zastosuje leczniczo. Proszę o odpowiedzialność za to co się prezentuje..Pozdrawiam
kmk - 2017-02-06
Czy ten kwitnący kwiat na zdjęciu to napewno geranium?
 
Chyba wszystkie wiemy jak wyglądają pajączki. W końcu każda z nas robi wszystko – a przynajmniej dużo, żeby się przed...
Domowe sposoby na pajączki na nogach
Chyba wszystkie wiemy jak wyglądają pajączki. W końcu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt