rodzice i dziecko

Mąż czuje się odrzucony po urodzeniu dziecka - co robić?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
Jego zarzuty wydają ci się niezrozumiałe, bo przecież robisz wszystko, by każdy w twoim domu czuł się dobrze. To, że poświęcasz więcej czasu dziecku, wydaje ci się zupełnie naturalne. Ale porozmawiać o tym trzeba…Co robić, gdy mąż uważa, że nie masz dla niego czasu? Czy można pogodzić rolę matki i żony, by on nie czuł się odrzucony?
1
Wysłuchaj jego zdania

Nie unikaj krytyki, wysłuchaj spokojnie wszystkiego, co twój partner chce ci powiedzieć. Nie zbywaj go słowami: „Jestem zmęczona, nie zdajesz sobie sprawy, ile rzeczy mam na głowie” lub: „Jeśli kochasz nasze dziecko tak jak ja, powinno ci na nim najbardziej zależeć”.
2
Postaraj się go zrozumieć

Spychanie tego problemu może doprowadzić do poważnego kryzysu. Postaraj się też zrozumieć, czego partnerowi brakuje najbardziej (bliskości, namiętności, rozmów, życia towarzyskiego), wspólnie oceńcie tę sytuację. Może aż tak bardzo wczułaś się w rolę mamy, że zapomniałaś o tym, że jesteś kobietą!
3
Niech poczuje się potrzebny i kochany

Twój ukochany stara ci się o tym przypomnieć (może w niezbyt subtelny sposób) i nie wymaga niczego więcej, jak tylko trochę twojej uwagi. Zastanów się, czy naprawdę nie zasługuje na to, by czuł się ważny, potrzebny, kochany i jako tata, i jako mąż.
4
Cotygodniowe randki

Warto wprowadzić zasadę, że chociaż raz w tygodniu będziecie wychodzić np. do kina, zostawiając dziecko pod opieką niani lub dziadków. Żeby to miało sens, obiecajcie sobie, że podczas „randki” nie rozmawiali na tematy dotyczące domowych spraw.

Powiązane porady

pozycja snu w związku
Kłamca
Toksyczny związek

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane