oglądanie zdjęć na tv

Jak oglądać zdjęcia na telewizorze?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Zdjęcia z telefonu, cyfrówki, pendrive'a i innych urządzeń możesz oglądać na ekranie TV. To nietrudne! Przekonaj się. Sposób wyświetlania zdjęć na telewizorze zależy od tego, na jakim urządzeniu zdjęcia się znajdują, jakie złącza ma telewizor oraz czy chcesz wydać na dodatkowe akcesoria 60–400 zł. Nowoczesne telewizory z gniazdami USB, HDMI i technikami bezprzewodowymi sprawdzą się tu znacznie lepiej niż kineskopowe. Opcji jest wiele. Oto 8 łatwych sposobów, by pokazać zdjęcia na dużym ekranie TV.
1
Zdjęcia z nośników pamięci

Użyj pendrive'a

Dostałeś od rodziny lub znajomych zdjęcia na pendrivie? Wepnij go do gniazda USB w telewizorze lub dekoderze. Upewnij się, że urządzenia te potrafią odtwarzać multimedia z pamięci USB (w starszych TV złącze USB służyło do celów serwisowych).

Pilotem TV lub dekodera wybierasz źródło obrazu, w tym przypadku USB, i sterujesz wyświetlaniem zdjęć, wybierając pliki z listy. Możesz też włączyć pokaz slajdów.

Tak samo obejrzysz fotki z dysku USB oraz cyfrówki lub telefonu, podłączając je do telewizora kablem micro-USB – USB.
2
Włóż do czytnika kartę pamięci

Niektóre telewizory LCD mają wbudowany czytnik kart pamięci. Jeśli nie, za kilka złotych kupisz czytnik kart podłączany do gniazda USB. Taki, do którego będzie pasować karta z twojego aparatu cyfrowego – najczęściej SD i telefonu – micro-SD. Odtwarzanie zdjęć odbywa się jak z pendrive’a.

Uruchom krążek DVD

Masz odtwarzacz DVD lub Blu-ray podłączony do telewizora? Zdjęcia zapisane na krążku DVD, z podkładem muzycznym i przejściami graficznymi, odtworzysz tak, jak to robisz z filmami.
3
Prosto z urządzeń do fotografowania

Podłącz kablem aparat cyfrowy

Użyj w telewizorze złącza tego samego typu co w aparacie. Oprócz USB (sposób 1.) może to być HDMI albo Video. Potrzebny kabel HDMI lub Video (żółtą wtyczkę wpinasz do żółtego wejścia w TV) dostaniesz w komplecie z aparatem lub kupisz za 30-50 zł. Pilotem TV wybierasz źródło sygnału, ale pokazem zdjęć sterujesz za pomocą aparatu.

Podłącz kablem telefon lub tablet

Możesz użyć kabla USB i skorzystać ze sposobu 1. Ale większą wygodę zapewni kabel lub adapter MHL (cena od kilkunastu zł). Podłączasz go do gniazda micro-USB telefonu i wejścia HDMI telewizora. Gdy mobilny sprzęt ma wbudowaną obsługę MHL, wystarczy kabel, w przeciwnym przypadku niezbędny jest adapter (kabel z „kostką”).

Zdjęcie, które wyświetlisz na urządzeniu mobilnym, pojawi się na telewizorze. Najnowsze smartfony i tablety mogą mieć już złącze micro-HDMI (np. Samsung Galaxy Note 3, 4). Jeśli masz taki model, podłącz go do TV kablem HDMI.
4
Prześlij ekran smartfona lub tabletu na telewizor bez kabla

Jeśli sprzęt mobilny i telewizor pochodzą od tego samego producenta, prawdopodobnie w obu jest funkcja „screen mirroring”. Po włączeniu jej w ustawieniach np. telefonu, zdjęcia wyświetlane na jego ekranie pojawią się na TV.

W przypadku urządzeń różnych producentów takie „klonowanie” obrazu umożliwią technologie Miracast (na urządzeniach z Androidem od wer. 4.2, telefonach Lumia z Windows Phone od wer. 8.1), Chromecast (sprzęt z Androidem od 4.4.2) albo Apple AirPlay (iPhone, iPad). Telewizor musi obsługiwać tę samą technologię, o co nietrudno dzięki specjalnym wtyczkom.
5
Zdjęcia z laptopa i z internetu

Podłącz laptop

Najprościej kablem HDMI. Wtedy na telewizorze zobaczysz kopię tego, co masz na ekranie komputera. Jeśli laptop nie ma HDMI, najłatwiej skopiować zdjęcia na pendrive. Na laptopie z Windows 8.1 zadziała Miracast (sposób 6.).

Podłącz się do internetu

Jeśli masz Smart TV, podłącz go do internetu kablem lub przez Wi-Fi. Będziesz mógł na dużym ekranie oglądać zdjęcia, które umieścisz w sieci, np. w serwisie Flickr. Na Smart TV wybierasz z aplikacji ten serwis, logujesz się do niego i przeglądasz. Zdjęcia z internetu obejrzysz też na telewizorze z podłączoną przystawką Chromecast lub Apple TV.
6
Sterowanie pokazem

Gdy urządzenie ze zdjęciami podłączysz do gniazda telewizora, bezpośrednio lub kablem, pilotem TV wybierasz odpowiednie źródło sygnału, np. USB, HDMI. Może być tak, że podpięcie urządzenia USB od razu uruchomi przeglądarkę zdjęć.

W przypadku połączenia przez USB, wyświetlaniem zdjęć sterujesz za pomocą pilota telewizora. Gdy używasz kabla HDMI, wykorzystujesz podłączone urządzenie. Podobnie jak przy „klonowaniu” obrazu z mobilnego sprzętu.
Wybrane telefony i tablety „dogadają” się z telewizorem bez kabla. O ile podłączymy do jego wejścia HDMI jedną z przystawek: Wtyczkę Miracast kupisz od 100 zł, np. M3 HDMI Miracast DLNA Dongle.

Planet Adapter WTV-3000 kosztuje 280 zł. Niektóre wtyczki zmieniające telewizor w Smart TV też mają Miracast, np. Measy U4C za 400 zł. Przystawka Google Chromecast (zdj. u góry) kosztuje ok. 200 zł. Apple TV – od 370 zł.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane