ostrożeń warzywny

Jak stosować ziele ostrożenia?

interion - specjalista Tipy.pl
ostrożeń warzywny
1 z 5

Ostrożeń zwany jest także popularnie czarcim żebrem lub carskim zielem. Spotkamy go na skraju lasu, przy drodze, na pastwisku i na brzegu rzeki. W medycynie ludowej wykorzystuje się liście i młode pędy ziela, ponieważ łodygi są nieco za twarde. Na co pomaga ostrożeń? Jak go stosować? Tego dowiesz się z dalszej lektury.

1
Ostrożeń dobry na wątrobę

Ostrożeń warzywny wspomaga pracę wątroby, ma działanie żółciopędne, pomaga usunąć z organizmu toksyny. Fitoestrole i flawonoidy, w które jest bogaty, zmniejszają stany zapalne gruczołu krokowego.

2
Napar na bazie ostrożenia

Ostrożeń w postaci naparu warto także pić, gdy chcesz poprawić przemianę materii oraz obniżyć poziom cukru. Stosowany zewnętrznie działa ściągająco na skórę.

3
Kiedy zbierać ziele?

Ziele najlepiej zbierać podczas kwitnienia lub owocowania. Suszone można kupić w sklepie zielarskim.

4
art/2015/22822_2qwBbf.jpg
Jak zrobić napar?

Najczęściej stosuje się zioło w postaci naparu. Żeby go przygotować, 1 łyżeczkę suszonego ziela zalej szklanką wrzątku, przykryj, odstaw do naciągnięcia.

Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Paweł
06.03.2019
Bzdura,jeśli chodzi o cukier. Są dziesiątki artykułów n/t tego zioła i nigdzie nie ma opisu, że redukuje cukier.