praca w biurze

Jak polubić swoją pracę?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Nie ma co owijać w bawełnę – nie lubisz swojej pracy. Ale pracować musisz… Zazdrościsz ludziom, którzy mogą pracę łączyć ze swoim hobby – kucharzom, artystom, oni to mają dobrze! Robią, co lubią, i jeszcze mają z tego pieniądze. Ty, cóż, musisz zadowolić się zwyczajnym zajęciem. Nie załamuj się. Wiele zależy od nastawienia i kilku psychologicznych trików. Dzięki nim twoja praca wyda ci się całkiem znośna. Może nawet wymarzona?
1
Pracuj dla marzeń.

Powtarzanie sobie, że chodzisz do pracy, bo musisz z czegoś żyć, działa przygnębiająco. A przecież za zarobione pieniądze możesz spełniać swoje marzenia – choćby te najmniejsze. Jeśli założysz, że z każdej pensji coś sobie kupisz, łatwiej ci będzie spojrzeć na pracę jak na źródło radości, a nie jedynie przykry obowiązek. Każda praca może być interesująca.
2
Każda praca może być interesująca.

Dowiedz się więcej o tym, czym się zajmujesz, poczytaj o historii swojego zawodu. Zdziwisz się, jak wiele znanych osób robiło to samo co ty.
3
Zmień to, co możesz zmienić.

Spróbuj dojść, co dokucza ci w pracy najbardziej. Czasem wystarczy wymienić krzesło na wygodniejsze lub przestawić biurko, aby świat wydał się prostszy. W miarę możliwości zagospodaruj swoje miejsce pracy, niech będzie tu ładnie, „po twojemu”.
4
Doceniaj siebie i domagaj się tego samego od zwierzchników.

Trudno pracować w próżni, bez informacji, co robimy dobrze, a co źle. Dlatego proś o ocenę swojej pracy. Nawet jeśli spotkasz się z krytyką, to lepsze niż poczucie bycia niezauważalnym. I mobilizuje do zmian.
5
Bądź życzliwy dla współpracowników.

Na pewno znajdą się w firmie osoby, z którymi miło zamienić kilka słów, choćby podczas przerwy. Nie muszą to być od razu bratnie dusze, którym zwierzysz się z całego życia, a po prostu sympatyczni ludzie. Pielęgnuj te znajomości. Wśród życzliwych osób czas szybciej mija.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane