reporterka

Jak zgłosić sprawę do telewizji?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Chcesz poinformować telewizję o ciekawym lub śmiesznym zdarzeniu? Albo zgłosić sprawę, którą zajmą się reporterzy? Temat, który zainteresuje miliony Polaków lub informacje o ciekawym wydarzeniu, którego byłeś świadkiem, możesz przekazać stacjom lub programom informacyjnym. Czekają na nie m.in. TVP Info, regionalne ośrodki TVP, TVN 24, Polsat News, oraz programy z kanałów ogólnych, np. „Wiadomości” w TVP 1 czy „Wydarzenia” w Polsacie. Z kolei do magazynów interwencyjnych możesz zwrócić się o pomoc w trudnych sprawach, gdy zawiedzie urząd lub prawo. Dziennikarze np. „Ekspresu reporterów”, „Sprawy dla reportera”, „Uwagi!”, „Interwencji” mogą je nagłośnić, przeprowadzić własne „śledztwo” i doprowadzić do szczęśliwego zakończenia.
1
Jak się kontaktować

W zależności od stacji i programu można korzystać z tradycyjnych form kontaktu, czyli wysłać list lub zadzwonić, ale telewizja coraz mocniej stawia na nowoczesne techniki, zwłaszcza gdy liczy się szybkość dostarczenia informacji – SMS lub MMS z komórki, e-mail oraz formularze na stronach www.

Tymi drogami łatwo prześlesz tekst, zdjęcie, film. TVN 24 oprócz specjalnej strony www dla widzów z fotoreporterskim zacięciem ma też aplikację Kontakt 24, którą można pobrać za darmo na smartfon z Androidem, iOS oraz Windows Phone.

Dzięki niej zdjęcie czy wideo wykonane telefonem od razu wyślesz do serwisu Kontakt 24, z którego korzystają różne stacje i programy TVN.
2
Obowiązują zasady

Musisz być świadomy zasad „współpracy” z redakcją stacji lub programu. Nie możesz dostarczać informacji anonimowo, telewizja musi mieć możliwość skontaktowania się z Tobą mailowo lub telefonicznie, a także „podpisania” materiału lub podania źródła.

Gdy redakcja będzie zainteresowana zgłoszoną sprawą, skontaktuje się z Tobą. Nie będzie jednak informować o odrzuceniu prośby czy materiału ani tłumaczyć się z tej decyzji. Wolno przesyłać materiały, do których tylko Ty masz prawa.

Jeśli są na nim rozpoznawalne twarze innych osób, musisz mieć zgodę na wykorzystanie ich wizerunku. Redakcja telewizyjna może zrobić z Twoimi materiałami wszystko – wyemitować na antenie, opublikować w internecie, przyciąć, zredagować itd. – ale nie licz na wynagrodzenie.

„Rozmiar” maila, zdjęcia lub filmu czasem podlega ograniczeniom. Na przykład wideo do „Ekspresu reporterów” może „ważyć” do 200 MB i trwać do 7 minut, a TVP Info chce, by fotka lub wideo miały maksymalnie 100 MB.
3
Chcesz wziąć udział w teleturnieju

Skontaktuj się z nadawcą lub producentem, wyślij formularz ze zgłoszeniem przez stronę www, napisz mail, śledź profil programu na Facebooku, by wiedzieć, kiedy są najbliższe eliminacje, np.

"Jaka to melodia? Kontakt do producenta: www.mc.waw.pl, tel. (22) 33 19 400, mail: mc@mc.waw.pl

Teleturniej "Jeden z dziesięciu", "Postaw na milion" na www.tvp.pl/rozrywka/teleturnieje, wskaż teleturniej, wypełnij formularz lub ankietę.

Rozwiąż quiz do „Jeden z dziesięciu”, by ocenić szanse udziału w programie.

Podobne porady

Komentarze (36)

* Pola wymagane

Pawel
20.08.2020
Proszę o pomoc w sprawie alimentów.
p.jozwiak.1991
18.06.2020
Witam. Chciałabym zgłosić sprawę oszustwa prywatnego inwestora na akcie ntarialnym . Miałam otrzymać kwotę 65.000 otrzymałam 5.000. Przestrzeń ludzi przed tym Panem i poszukać osób które też u tego pana podpisały akt notarialny. Proszę o pilny kontakt
Justyna
01.01.2020
Zamknęli w więzieniu mojego męża bez podstaw.
Malgorzata
09.10.2019
Witam. Chciałabym zgłosić 3 sytuacje z promu. Próbowałam pisać sama reklamację o zadośćuczynienie/odszkodowanie za wypadek na promie i dwie sytuacje z biletami i nikt nie poczuwa się do odpowiedzialności. Chciałabym nagłośnić tę spraw, bo czują się bezkarni kolejny raz. proszę o kontakt
Roman
08.10.2019
Proszę o kontakt z kompetentną osobą w zakresie lobby firm farmaceutycznych i zakładów chemicznych. Jestem pszczelarzem. Dokonałem kilku odkryć z zakresu ochrony zdrowia pszczół, wykluczają one stosowanie drogich leków. Wiem jak to obnażyć. Potrzebna jest bezpośrednia długa rozmowa.
Tomasz
07.10.2019
Witam. Chciałbym zgłosić do telewizji sprawę oszustwa, ponieważ żona została oszukana przez Panią w banku, syna i synową. Miała poręczyć synowi kredyt, a okazało się że jestem kredytobiorcą. Żona jest chora na epilepsję, cukrzycę, niedowidzi, nie wiedziała, co podpisuje. Tomasz
Agnieszka
30.09.2019
Od 2 lat nie mam dojścia do szkoły z dziećmi, bo miasto nie chce zrobić nam drogi. Idziemy przez kałuże, błoto,zmieniamy buty na chodniku, a nikogo to nie interesuje!
zofia
26.09.2019
Bardzo proszę o wskazówkę, gdzie zgłosić problem. Chodzi o komunikację w Brzegu Dolnym, który liczy około 12500 obywateli. Brzeg Dolny posiada 3 dzielnice dosyć rozległe. Dla ludzi starych, niepełnosprawnych, emerytów i matek z wózkami dojście do celu jest czasami ponad siły.
Kasia
21.09.2019
Chciałabym podzielić się moim szczęściem. Rok temu otrzymałam nowe życie po dwóch latach walki na dializach otrzymałam nową nerkę od młodej dziewczyny która zmarła. 2 października mija rok . Chce podziękować dawczyni oraz uświadomić innych, jak życie się zmienia, gdy dostaje się narząd.
Agata
29.08.2019
Chciałabym zgłosić siostrę do programu Sprawa dla Reportera. Siostra ma 32 od 6 lat choruje na cukrzyce,choroba bardzo się rozwinęła tzn zanikają jej mięśnie,nie może przy sobie nic zrobić,rodzina pomaga. Lekarze w Ciechanowie porobili jej wszystkie szczególne badania i nic z nich więcej nie wyszło.