czyszczenie klawiatury komputera

Jak czyścić sprzęt komputerowy, RTV i AGD?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
czyszczenie klawiatury komputera
1 z 5
Telefon, pilot czy pralka to skupisko bakterii chorobotwórczych. Nawet jeśli z zewnątrz sprzęty te wyglądają na czyste, w zakamarkach kryją się całe hordy bakterii i grzybów. Podpowiadamy, jak się ich pozbyć z powierzchni pilota, telefonu i pralki, komputera, myszki i żelazka. Zapoznaj się ze wskazówkami, a potem wypowiedz wojnę nieproszonym mieszkańcom tych sprzętów.
1
telefon
Telefon. Zdejmij obudowę, miejsce pod nią przetrzyj chusteczką antybakteryjną (zestaw kosztuje ok. 30 zł). Sprężonym powietrzem w sprayu (ok. 13 zł) usuń paprochy z klawiatury. Zewnętrzną część przetrzyj wacikiem nasączonym spirytusem. Telefony dotykowe przecieraj chusteczką z mikrofibry.
2
żelazko
Żelazko. Taflę lekko nagrzanego, wyłączonego z prądu żelazka, przetrzyj szmatką nasączoną octem (lub octem z sodą oczyszczoną: łyżka sody na pół szklanki octu). Na białą kartkę rozłożoną na grubej gazecie wysyp sól i prasuj ją gorącym żelazkiem, aż osad zniknie (wyłącz opcję parowania). Na koniec przetrzyj żelazko wodą destylowaną.

By odkamienić zbiornik na wodę, wlej ocet lub szklankę wody z 2 łyżeczkami kwasku cytrynowego i włącz parowanie. Podłóż szmatkę, by nie ubrudzić deski kamieniem, wlej wodę destylowaną. Powtórz uprzednie czynności.
3
telewizor
Telewizor i komputer. Ekran starszego typu przetrzyj wilgotną ściereczką, potem suchą. Do ekranu LCD użyj specjalnego płynu (ok. 13 zł). Ściereczka z mikrofibry ściągnie kurz. Do ekranu monitora i laptopa są specjalne środki (np. nasączone płynem chusteczki, ok. 20 zł opakowanie, lub płyn w sprayu ok. 15 zł).

Klawiaturę komputera wyczyść pianką antybakteryjną i antystatyczną wychwytującą kurz (ok. 6 zł). Do myszki i pilota użyj sprężonego powietrza, potem płynu z aktywnymi cząstkami srebra (ok. 30 zł).
4
pralka
Pralka. Po praniu wnętrze osusz ścierką i otwórz drzwiczki. Raz na pół roku wlewaj do pojemnika na proszek szklankę octu, włącz pranie na 90°C, by usunąć grzyby z rur. Potem ponownie włącz pralkę. Możesz także użyć gotowych preparatów (ok. 13 zł).
Strona 1 z 5

Powiązane porady

Jak usunąć koci mocz
zardzewiale sztucce
mosiądz czyszczenie

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane