lęki za kierownicą

Amaksofobia - objawy, leczenie
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Amaksofobia to strach przed prowadzeniem samochodu. Cierpią na nią początkujący kierowcy, ale też osoby, które przeżyły wypadek lub inne traumatyczne doświadczenie na drodze. Dobra wiadomość: ta fobia jest uleczalna. Trzeba tylko wybrać się do terapeuty, który pomoże uporać się nam z lękami.
1
Kto jest na nią narażony

Niedoświadczonego kierowcę przeraża wizja samodzielnego prowadzenia auta. Boi się dużego ruchu, jazdy pod górę, skręcania w lewo, parkowania między samochodami. Dobry kierowca, który przeżył wypadek, może czuć paniczny lęk w sytuacjach podobnych do tych, których doświadczył przed tragedią, np. gdy z naprzeciwka szybko nadjeżdża inny pojazd.
2
Objawy

Amaksofobia może się objawiać napadami lęku, dusznościami, nadmiernym poceniem się, zawrotami głowy, a nawet omdleniami. Jeśli Cię dopadła, nie rezygnuj z prowadzenia. Zgłoś się do fachowca. Są terapeuci, którzy pomagają wyzbyć się negatywnych emocji.
3
Leczenie

Amerykanie opracowali metodę pracy z użyciem wirtualnych gogli, które symulują różne sytuacje na drodze i oswajają pacjenta z zagrożeniami. Ona jest najskuteczniejsza. Ale zwykła terapia stopniowo wygaszająca lęki przez „przerabianie” sytuacji stresowych też przyniesie efekt. Tylko się zdecyduj.

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane