kupno mieszkania, kupno domu, negocjacje z deweloperem

Jak negocjować z deweloperem?

AdelaAdela - specjalista Tipy.pl
Kupno nieruchomości dla większości z nas wiąże się z kredytem, którego spłata może się okazać poważnym obciążeniem domowego budżetu na najbliższe kilkadziesiąt lat. Głównie z tego powodu, przed podpisaniem umowy, należy się dokładnie zapoznać z sytuacją na rynku nieruchomości. Jest jednak jedna rzecz, która działa na naszą korzyść – kryzys. To paraliżujące Polaków słowo, powtarzane w kółko już od wielu miesięcy, w branży nieruchomości oznacza jedno: niespotykaną dotąd przewagę kupujących nad deweloperami. Chociażby z tego powodu warto dowiedzieć się jak negocjować z deweloperem, by uzyskać najkorzystniejsze warunki zakupu nieruchomości, zwłaszcza, że – jak pokazują statystyki – rzeczywista cena mieszkania różni się od ofertowej o około 10-20 procent. Gra jest zatem warta świeczki.
1

Zbadaj rynek. Dowiedz się wszystkiego o sytuacji w najbliższej okolicy, jaka jest cena metra kwadratowego, ile średnio deweloper jest w stanie zejść z ceny, jaką ofertę proponuje konkurencja. Większość informacji znajdziesz w internecie, jednak w miarę możliwości warto również popytać ludzi, którzy wcześniej dokonali zakupu u dewelopera.

2

Zapoznaj się ze strategiami negocjacji. Nim przystąpisz do negocjacji musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, jaki poziom cen jest dla ciebie najbardziej odpowiedni, ile czasu zamierzasz poświęcić na negocjacje, kto spośród twoich bliskich ma najlepsze predyspozycje do prowadzenia rozmów.

Gdy ustalisz już ogólny plan, możesz wybrać odpowiednią strategię. W literaturze oraz w internecie znajdziesz informacje o tym w jaki sposób prowadzić rozmowy. Pozwoli ci opanować emocje i uniknąć manipulacji związanej z „fałszywymi okazjami”.

3

Wypocznij nim przystąpisz do negocjacji. Podczas negocjacji należy zachować czujność i trzeźwość umysłu. Z tego powodu przed przystąpieniem do rozmów powinieneś dobrze wypocząć. Pamiętaj, że deweloper na pewno zechce wykorzystać twoją nieuwagę.

4

Zachowaj pewność siebie. Dobry negocjator musi być pewny siebie. Pamiętaj, żeby swoje argumenty przedstawiać w sposób rzeczowy i kulturalny, bez zbędnych emocji. Sprawiaj wrażenie kogoś, kto wie, co chce osiągnąć, ma rozeznanie w sytuacji panującej na rynku i nie da się podejść przez żadne marketingowe sztuczki.

5

Nie pokazuj, że zależy ci na mieszkaniu. Najgorszą rzeczą, jaką możesz zrobić jest pokazanie, że zależy ci na mieszkaniu. Deweloper uzna wówczas, że ma cię w szachu i o dalszych negocjacjach nie będzie mowy. Zachowaj kamienną twarz, zapoznaj się z tym, co sprzedawca ma ci do zaoferowania, a następnie pokaż, że jego oferta jest jedną z wielu, które obecnie rozważasz.

6

Najpierw negocjuj cenę mieszkania, później dodatkowe korzyści. Cena mieszkania jest ceną ofertową, więc z założenia podlega negocjacjom. Nie należy jednak przesadzać. Kryzys sprawił, że deweloperzy muszą starać się o klienta, jednak żaden z nich nie odda nam mieszkania za połowę ceny. Gdy uda nam się wynegocjować korzystną kwotę, możemy przystąpić do rozmów na temat dodatkowych korzyści, takich jak bezpłatny parking, czy bezpłatne wykończenie mieszkania. We wszystkim należy jednak zachować umiar.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

kupno domu, kupno mieszkania, negocjowanie ceny mieszkania
własny dom
wybór dewelopera

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane