zmienianie pieluszki,

Jak zmienić pieluchę noworodkowi?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
Niemowlęta zazwyczaj nie przepadają za tym zabiegiem. Łatwo się nudzą i niecierpliwią. Dlatego rodzice starają się przewijać swoje dzieci jak najszybciej. Wiele osób w pośpiechu zapomina, że podczas przewijania nie wolno podnosić dziecka za nóżki. W ten sposób można uszkodzić maleństwu stawy. Właściwa, bezpieczna dla bioderek technika przewijania to podstawa. Aby niemowlę się nie wierciło, trzeba do niego czule przemawiać. Gdy sami jesteśmy spokojni, nie wykonujemy nerwowych ruchów, które niepokoją maluszka.
1
Ostrożnie rolujemy zużytą pieluszkę

Po odpięciu boków, jej górny brzeg zawijamy do środka. Jeżeli maluszek zrobił kupkę, delikatnie przecieramy krocze, zbierając w ten sposób część zabrudzeń. Trzymając malca za biodro, lekko obracamy go na bok i przytrzymujemy nóżkę. Na koniec wysuwamy pieluchę.
2
Delikatnymi ruchami oczyszczamy skórę

Chusteczką pielęgnacyjną wycieramy krocze dziecka (kilka razy zmieniamy ją na świeżą). Zawsze wykonujemy ruch z góry na dół, aby nie przenosić bakterii z pupy w okolice cewki moczowej (jest to szczególnie ważne w przypadku dziewczynek).
3
Podkładamy pod pupę czystą pieluchę .

Nie szarpiemy bioderek w górę, tylko zginamy dziecku nóżki. Następnie chwytamy malca za biodro na wysokości miednicy i lekko przechylamy go na bok. Wsuwamy mu pod krzyż jeden róg pieluszki. Tą samą metodą obracamy malucha na drugi bok i wyrównujemy pieluszkę.
4
Symetrycznie zapinamy rzepy

Prostujemy brzegi pieluchy i zapinamy równo obie boczne taśmy. Niezbyt luźno, ale też nie za ciasno, bo brzuszek się napina (jego obwód w czasie siadania może się zwiększyć o 8 cm!). Pielucha jest dobrze zapięta, jeśli możemy wsunąć dwa palce za jej górny brzeg.
5
Jak często?

Pieluchy trzeba zmieniać dziecku regularnie, by nie dopuścić do powstania odparzeń. Pieluszkowe zapalenie skóry jest dla niemowlęcia bardzo bolesne. Podrażniona skóra zwykle słabo się goi i przewijanie staje się katorgą i dla dziecka, i dla rodziców.

● Jeśli maluch zrobi kupkę, przewijamy go jak najszybciej. Odparzenie może się pojawić nawet po kilku minutach!

● Zasiusianą pieluszkę zmieniamy co 2-4 godziny. Pełny wkład ogranicza dopływ powietrza, więc szybciej rozwijają się tam bakterie.

Powiązane porady

dziecko w powijakach
Zmiana pieluszki
Pasta do zębów dla dzieci

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane