grzybica

Jak leczyć grzybicę odbytu?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
Swędzenie odbytu może być bardzo nieprzyjemne, drapanie się w tym miejscu jest bardzo kłopotliwe, a ponadto może prowadzić do uszkodzenia wrażliwej skóry. Przyczyny swędzenia odbytu są różne, jeżeli jednak swędzenie trwa dłużej, niż 5 dni najprawdopodobniej mamy do czynienia z grzybicą. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą ci zwalczyć świąd odbytu spowodowany grzybicą.
1
Wskazane jest mycie odbytu co najmniej trzy razy dziennie, tak by zapobiec powstawaniu zadrapań. Odbyt najlepiej jest myć przy użyciu delikatnego mydła lub żelu intymnego, gdyż zwykłe mydło może wywołać dodatkowe podrażnienia.
2
Swędzenie można zredukować przez kąpiel w letniej wodzie z dodatkiem 1-2 filiżanek płatków owsianych. Płatki owsiane można zastąpić mąką kukurydzianą, daje taki sam kojący efekt.
3
Doskonały do walki z grzybicą odbytu jest olejek z drzewa herbacianego (do kupienia tutaj). Należy nim przecierać odbyt dwa razy dziennie przez 3-5 dni. Początkowo może nieco piec, jednak skutecznie zlikwiduje swędzenie, gdyż działa bakteriobójczo i grzybobójczo.

Jeżeli olejek nie zadziała, oznacza to, że swędzenie nie jest wywołane grzybicą.
4
Zakażona skóra musi być złuszczona. Najlepiej zastosować na nią lekki peeling ścierający, po nim skórę należy umyć delikatnym mydłem, zdezynfekować alkoholem i posmarować wazeliną.
5
Skuteczne mogą się także okazać kąpiele w letniej wodzie z dodatkiem octu jabłkowego lub sody oczyszczonej. Nie leczą one grzybicy, ale niwelują swędzenie, przez co usuwają uczucie dyskomfortu.
6
Swędzący odbyt można smarować także żelem aloesowym, swędzenie powinno zniknąć po 5-7 dniach używania.
?

Wskazówki

  • Jeżeli żaden z powyższych sposobów nie pomógł, koniecznie skonsultuj się z lekarzem, ponieważ swędzenie może być spowodowane zakażeniem wewnętrznym.

Powiązane porady

dysfagia przełykowa
zapalenie spojówek
opuchnięte palce u rąk

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

#15818
16.11.2012
To musi być straszne :P