zgłoszenie przemocy

Gdzie zgłosić problem przemocy w rodzinie?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Gdzie dzwonić, gdy jesteśmy świadkami przemocy? Oto krótka, ale niezwykle ważna lista ważnych numerów telefonów. Nie bądźmy obojętni na to, co dzieje się tuż obok nas. Nie udawajmy, że nie słyszymy i nie widzimy tragedii innych osób. Kiedy dzieje się komuś krzywda, mamy do dyspozycji te właśnie numery. Pod nimi zawsze uzyskamy pomoc.
1
112 – numer alarmowy

Na 112 można dzwonić z każdego telefonu. To połączenie bezpłatne do Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Operatorzy centrum odbierają wszystkie połączenia i wzywają policję lub karetkę z najbliższego (od miejsca zdarzenia) komisariatu i pogotowia.
2
801-12-00-02

NIEBIESKA LINIA – Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie (płatny tylko pierwszy impuls).

Infolinia jest czynna od poniedziałku do soboty w godzinach od 8.00 do 22.00, a w niedziele i święta od 8.00 do 16.00.
3
800-120-226

Policyjny Telefon Zaufania (linia bezpłatna z telefonów stacjonarnych), czynna codziennie od 9.30 do 15.30. Potem włącza się automat, można zostawić informację.
4
Dyżur prawnika

Pod numerem: 22 666-28-50. Można dzwonić w poniedziałek i wtorek w godz. 17.00–21.00.
5
Poradnia e-mailowa

Adres: niebieskalinia@niebieskalinia.info Można wysyłać pytania, zgłaszać przemoc.
Odpowiadają pracownicy Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane