dziecko i pies

Bezpieczna zabawa z psem - o czym pamiętać?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
Lato to czas rodzinnych wyjazdów i dłuższych odwiedzin u dawno niewidzianych bliskich. W wielu domach wraz z właścicielami mieszkają psy. Jeśli twoje dziecko nie jest przyzwyczajone do towarzystwa tego zwierzęcia, musisz zawczasu zadbać o to, by bawiło się z nim bezpiecznie. O czym należy bezwzględnie pamiętać w takich sytuacjach?
1
Jeszcze przed wyjazdem naucz dziecko, jak postępować ze zwierzęciem. Nawet najłagodniejszy pies może odpowiedzieć agresją, gdy się go przestraszy. Powiedz córce, czego nie powinna robić, by nie drażnić psa (np. głośno krzyczeć, ciągnąć za ogon).
2
Uświadom dziecku, że pies to nie zabawka i należy na niego uważać. Zadbaj o to, by rozumiała, że krzywdzenie zwierząt to coś bardzo złego. Zakazane jest więc jest kopanie, rzucanie przedmiotami w psa, bicie. Wytłumacz, że jeśli zechce przytulić zwierzaka, powinna robić to delikatnie.
3
Gdy przyjedziecie na miejsce, zapoznaj dziecko z psem. Nie pozwól, by od razu do niego podbiegło, próbowało głaskać. Powiedz, by najpierw wystawiło wierzch dłoni w stronę psa, tak aby mógł je obwąchać.
4
Wytłumacz, że pies też może zmęczyć się zabawą. Jeśli np. nie chce już przynosić piłeczki, trzeba dać mu spokój.

Powiązane porady

agresywny pies
Pies z paszportem
Pies z kością

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane