zmiana w życiu

Zmiany w życiu - jak je polubić?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Nowa praca lub mieszkanie, rozstanie z partnerem albo nawet banalne skrócenie włosów – każda z tych zmian może być źródłem stresu i niepewności, zachwiać naszym poczuciem bezpieczeństwa. Dlatego ich unikamy. Niepotrzebnie! Jak zatem przestać się ich bać, co więcej - polubić je? Kilka wskazówek poniżej.
1
Przede wszystkim dogadaj się z samą sobą. Zastanów się, co ci przeszkadza, co cię męczy i jakie zmiany naprawdę cię uszczęśliwią. Stopniowo odchodź od schematów w swoim życiu.
2
Raz na jakiś czas wróć z pracy do domu inną drogą niż zwykle, przemebluj mieszkanie, zmień kolejność czynności, np. podczas sprzątania łazienki. Zacznij od zmieniania tego, czego nie lubisz.
3
Wzmacniaj swoje „ja”. Częściej używaj sformułowań typu: „wybieram”, „decyduję się”. Zyskasz poczucie wpływu na zmiany. Zmień coś w swoim wyglądzie (przefarbuj włosy, zacznij nosić kolczyki lub ubrania w weselszych kolorach).
4
Zobaczysz, że pozytywne reakcje otoczenia dodadzą ci skrzydeł. Rozwijaj się, znajdź sobie pasję, np. zacznij grać w planszówki.

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane