storczyk

Jak dbać o storczyka?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

W naturze storczyki rosną w lasach tropikalnych, gdzie wody dostarczają im krótkie, bardzo intensywne deszcze. Potem szybko schną w wysokiej temperaturze. Jeśli chcesz, by pięknie rosły i kwitły zapewnij im podobne warunki. Ten piękny egzotyczny kwiat, który stał się w ostatnich latach bardzo popularny w Polsce, nie jest wymagający. Warto zatem zająć się jego uprawą.
1
Nie przesadź z podlewaniem

Podlewaj sporą ilością wody dopiero wtedy, gdy ziemia w nich będzie sucha. Dbaj także, by w podstawce nie było wody. Może to powodować gnicie korzeni.
2
Chroń przed mocnym słońcem

Storczyki lubią i potrzebują światła, ale ich kwiaty są też bardzo delikatne. Nie mogą więc stać w pełnym słońcu, które może je poparzyć. Idealne jest światło rozproszone. Najlepiej będą się czuły na parapecie wschodnim lub zachodnim. Zimą trzeba je doświetlać.
3
Systematycznie przycinaj

Istnieją dwie szkoły przycinania storczyków. Można przycinać je podczas przesadzania. Oglądamy dokładnie korzenie i szukamy tych miękkich, pustych w środku. To właśnie korzenie obumarłe, które usuwamy.

Możemy podcinać też pędy kwiatowe. Zawsze robimy to dość wysoko. Na łodydze da się zauważyć obręcze jaśniejszego koloru. Hodowcy storczyków radzą, by ciąć tuż nad trzecią od góry. Wtedy kwiat szybciej odrośnie niż jak przytniemy łodygę na dole.
4
Nawoź od czasu do czasu

Jeśli mają być naprawdę piękne, storczyki potrzebują składników odżywczych. Dlatego potrzebują regularnego nawożenia. Służą do tego specjalne preparaty do storczyków, które kupisz w sklepach ogrodniczych i kwiaciarniach.

Możemy wybrać nawozy, które stosuje się przy podlewaniu lub preparaty do spryskiwania liści. Ważne, by przestrzegać zaleceń producenta nawozu.
5
Zauważyłaś, że roślina choruje – działaj!

Prawidłowo pielęgnowany storczyk rzadko jest atakowany przez choroby i szkodniki. Trzeba jednak dokładnie go oglądać i wietrzyć pomieszczenie, w którym stoi. Systematyczna wymiana powietrza chroni przed grzybami. Natomiast uwaga na przeciągi. Storczyk ich nie lubi.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane