Praca
- Rodzaje pracy
- Szukanie pracy
- Zakładanie i Prowadzenie Firmy
- Marketing i Public Relations
- Zarządzanie Firmą
- Firma i Społeczeństwo
- Małe i Średnie Przedsiębiorstwa
- Maszyny i Urządzenia Biurowe
- Zasoby Ludzkie (HR)
- Reklama
- Ubezpieczenie i Odszkodowanie
- Zarządzanie Majątkiem
- Plany Emerytalne
- Inwestycje
- Nieruchomości
- Informacje Podatkowe

Problemy w pracy - jak sobie radzić?
szyszunia - specjalista Tipy.pl
Intrygi, zawiść, obgadywanie za plecami, próba wygryzienia kogoś ze stanowiska… Niestety te i inne tego typu problemy to coraz częstsze zjawisko w pracy. Ty też masz z tym kłopot? Możesz spróbować to zmienić. Istnieje szansa, że problemowi uda się zaradzić, a co za tym idzie, atmosfera w pracy stanie się o niebo lepsza. Nim się za to zabierzesz, musisz mieć niestety świadomość, że część osób będzie próbować zrzucać na ciebie odpowiedzialność za zaistniałą sytuację.
1
Niezdrowa rywalizacja jest zwykle przyczyną złej atmosfery w pracy. Osoby bardziej wrażliwe mogą się w takiej sytuacji nie tylko wypalić zawodowo, ale także popaść w depresję. Co robić, gdy czujesz, że Twoi współpracownicy knują po kątach, kłócą się i szepcą za plecami?
2
Przede wszystkim nie powinnaś angażować się w spory. Pozostań neutralna i unikaj udziału w jakichkolwiek awanturach. Jeśli czujesz, że zostaniesz zaraz wciągnięta do rozmowy, w której nie chcesz uczestniczyć, wyjdź na chwilę.
3
Odczekaj najgorsze, a potem poproś przełożonego o zorganizowanie krótkiego spotkania. Wtedy, bez oskarżania ani wskazywania winnych, opisz panującą atmosferę i zapytaj szefa oraz kolegów, czy widzą jakieś mądre, właściwe rozwiązanie.
4
Pamiętaj tylko, że współpracownicy mogą zrzucać część odpowiedzialności na ciebie. Przygotuj się wcześniej na taką sytuację, żebyś wiedziała, w jaki sposób odeprzeć atak.