szczupła sylwetka

Jak schudnąć naturalnie w wakacje?

szyszunia - specjalista Tipy.pl
Wakacyjne lenistwo i beztroska, także w kwestii diety, mogą skutkować nagłym przyrostem kilogramów. Ty również zauważyłaś, że nie dopinasz się w spodenki, które jeszcze półtora miesiąca temu leżały na tobie jak ulał? Bez obaw, na szczęście istnieją sprawdzone i naturalne sposoby na zrzucenie niechcianych kilogramów i to jeszcze w te wakacje! Oto, jak można się ich pobyć – bez trudu i… naprawdę smacznie.
1
Wspomagamy letnie wyszczuplanie

Często trudno nam zidentyfikować przyczyny nagłego przyrostu wagi. Tymczasem w wakacje czyha na nas kilka niebezpieczeństw. Do tych najczęstszych eksperci-dietetycy zaliczają:
●objadanie się produktami bogatymi w tłuszcze i cukry (np. potrawy z grilla, fast foody, lody);
●zmniejszenie aktywności fizycznej, np. ostatnio regularnie spacerowałyśmy lub jeździłyśmy na rowerze, a teraz popołudnia spędzamy na leżaku;
●picie napojów słodzonych i piwa, którymi latem lubimy się raczyć (zwłaszcza piwo z dodatkiem słodkich soków);
●nieregularne posiłki i niekontrolowane podjadanie w podróży, na urlopie. Oto proste sposoby, jak naturalnie pozbyć się kilogramów.
2
Produkty moczopędne

●Ziołowe herbatki pomogą, jeśli mamy tendencję do zatrzymywania wody w organizmie (np. po podróży, przy nagłej zmianie jadłospisu). Wraz z wodą usuwane są także toksyny. W efekcie obrzęki znikają, a my czujemy się lżejsze, co pokazuje też waga.
●Napar z pokrzywy przygotowujemy z liści świeżych lub suszonych. Czubatą łyżeczkę liści zalewamy wrzątkiem i pozostawiamy na 1-2 min (suszone) lub ok. pół min (świeże) do naciągnięcia. Przecedzamy. Najlepiej pijemy na czczo, raz dziennie, bez cukru. Dla smaku można dodać, np. melisę. Uwaga! Świeże listki zbieramy daleko od dróg, a przed użyciem zawsze je myjemy i rozdrabniamy.
●Napar ze skrzypu polnego – dwie łyżeczki suszonych ziół zalewamy szkl. wrzątku. Parzymy ok. 15 min, przecedzamy i pijemy 3 razy dziennie.
●Letnie owoce też mają doskonałe właściwości moczopędne oraz oczyszczające. Czereśnie, agrest (dodatkowo przyspiesza przemianę materii!), truskawki oraz poziomki… Możemy ich codziennie zjadać nawet pół kilograma!
3
Spalacze tłuszczu

●Płyn z octem jabłkowym wspomaga przemianę materii, spowalnia przyswajanie węglowodanów i wchłanianie tłuszczów. Dwie łyżki octu rozpuszczamy w szkl. przegotowanej wody. Pijemy 3 razy dziennie: przed śniadaniem, przed obiadem i przed snem. Stosujemy krótko, by nie spowodować anemii.
●Płyn imbirowy pobudza wydzielanie enzymów trawiących tłuszczyk, oczyszcza jelita z toksyn i skutecznie zapobiega wzdęciom. Ok. 5 cm korzenia kroimy, zalewamy wrzątkiem i gotujemy na małym ogniu ok. 20 min. W ciągu dnia wypijamy litr płynu.
●Ananas i grejpfrut doskonale regulują przemianę materii oraz wspomagają usuwanie tłuszczu z komórek. Owoce najlepiej jeść na surowo (ananas z puszki jest bardzo kaloryczny!) lub… przygotowywać na grillu.
Grejpfrut kroimy w poprzek, wzruszamy łyżeczką od spodu (aby miąższ odszedł od białej skórki) i kładziemy na ok. 10 min na grilla. Można dla smaku posypać owoc szczyptą cukru waniliowego. Ananas grillujemy w całości, obracając go co 2-3 min, a potem rozkrawamy i łyżeczką zjadamy miąższ.
4
Poskramiacze apetytu

●Yerba mate i zielona herbata doskonale pomagają oszukać głód i wyregulować trawienie. Płaską łyżeczkę listków zalewamy wodą o temperaturze ok. 80°C (nigdy wrzątkiem!). Parzymy 3-7 minut i pijemy po głównych posiłkach.
●Napar z morszczyna – ta alga zawiera polisacharydy, które sprzyjają stopniowemu wchłanianiu węglowodanów do krwi, dzięki czemu regulują apetyt. Łyżeczkę suszonego morszczyna zalewamy szklanką gorącej wody. Zaparzamy kilka minut i po przecedzeniu pijemy raz dziennie przed głównym posiłkiem.
●Napar z korzenia prawoślazu – zawarte w tym ziółku śluzy nie ulegają trawieniu, za to pochłaniają dużo wody i pęcznieją, co redukuje uczucie głodu. Ok. 1,5 łyżki suszonego korzenia zalewamy szkl. wrzątku, przykrywamy na ok. 30 min. Po przecedzeniu pijemy 3 razy dziennie po 1/3 szklanki naparu.
●Jabłko łakomczuchy powinny mieć zawsze pod ręką, bo żaden inny owoc tak błyskawicznie nie potrafi pohamować naszego apetytu. A to dlatego, że skórka tego owocu aż w 30 proc. składa się z pektyn, które pęcznieją w jelitach i żołądku, dając natychmiastowe uczucie sytości. Gdy stale czujemy się głodne, możemy zjadać nawet 4-5 jabłek dziennie (oczywiście nieobranych).
5
Kąpiele wyszczuplające

●Zioła, olejki i sole to doskonałe dodatki do kąpieli, które pomogą nam spalić tłuszczyk. Aromatyczne składniki pobudzają cyrkulację krwi, przyspieszają drenaż limfatyczny i miło odświeżają. Stosujmy 2 razy w tyg., zwykle zanurzając się na ok. 10 min w ciepłej wodzie. Pachnące przepisy
●Kąpiel ziołowa – 1/2 szkl. mniszka, garść igliwia sosny, po 3 łyżki bratka i majeranku, 2 łyżki liści babki lancetowatej i 4 łyżki kłącza perzu zalewamy wodą i gotujemy ok. 5 min. Po ok. 30 min przecedzamy.
●Kąpiel z olejkami – do wody dodajemy 12 kropli olejku cytrynowego, jałowcowego, z geranium, rozmarynowego (osobno lub ich mieszankę).
●Kąpiel solna – ok. 25 dag soli morskiej wsypujemy do wanny. Po zabiegu (2-5 min) dobrze spłukujemy ciało.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

papryczka chili
Odchudzanie
bezpieczne odchudzanie

Komentarze (0)

* Pola wymagane