jedzenie słodyczy

Jak przestać jeść za dużo?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Ostatnio miałaś sporo stresów i, jak to zwykle bywa, zajadałaś je słodyczami. Trudne chwile minęły, ale ty nadal opychasz się łakociami. Sięgasz po nie bardzo często i nie potrafisz od tego się powstrzymać. Zdarza się nawet, że zjadasz np. pięć pączków na raz albo całą czekoladę z orzechami. Czasem nawet nie czujesz ich smaku, po prostu wpychasz do ust jeden duży kęs za drugim… W końcu przestajesz już mieścić się w ubraniach. Wiesz, czym grozi takie łakomstwo, ale nie potrafisz nad nim zapanować. Jak sobie poradzić z nadmiernym apetytem?
1
Choć trudne chwile minęły, to stres pozostał. Próbujesz złagodzić go tzw. kompulsywnym, czyli niekontrolowanym objadaniem się, które obniża napięcie. Niestety, na krótko, ponieważ potem masz poczucie winy i kolejny stres, wynikający z przybierania na wadze.
2
Aby poradzić sobie z nadmiernym apetytem, najpierw należy odkryć jego przyczynę. Proszę się zastanowić, co wywołuje u ciebie napięcie. Może lęk, że trudne chwile znów wrócą? Jeśli uświadomisz sobie przyczynę, łatwiej będzie rozładować stres w inny sposób, niż objadając się.
3
W takim wypadku najlepiej zaplanować sobie całodzienny jadłospis, na początek na tydzień, i ściśle się go trzymać. Dla ułatwienia możesz prowadzić dziennik, w którym będzeisz zapisywała wszystko, co zjesz. Bardzo ważne jest też celebrowanie posiłków. Nie należy jeść w kuchni podczas gotowania, ani w czasie oglądania telewizji. Skupienie się na posiłku uchroni ciebie przed niekontrolowanym objadaniem się.
4
Warto też pomyśleć o zagospodarowaniu wolnego czasu. Aby nie było w nim chwil, gdy nie wiesz, co robić. Wtedy bowiem najczęściej podjadamy. Najlepiej znaleźć inny niż jedzenie sposób na dostarczanie sobie przyjemności.
5
Powinnaś też unikać kupowania produktów, które stanowią pokusę nie do przezwyciężenia. Zamiast słodyczy radzę przynosić do domu owoce. Gdy uznasz, że pora coś przekąsić, proponuję zjeść jabłko, gruszkę czy banana. Nawet gdy nie poprzestaniesz na jednym owocu, skutki przejedzenia nie wywołają poczucia winy. A zmiana nawyków żywieniowych pomoże ci zapanować nad kompulsywnym jedzeniem.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

ffff
07.03.2016
ale bzdety