sprzątaczka, sprzataczka, referencje dla sprzątaczki

Jak napisać referencje dla sprzątaczki?
EluniaElunia - specjalista Tipy.pl

Referencje mają ogromne znaczenie dla każdego ubiegającego się o pracę. Stanowią pisemne potwierdzenie jego umiejętności i stosunku do powierzonych obowiązków.
Doświadczenie zawodowe często nie wystarcza, by wyróżnić nas z grona innych osób starających się o pracę. Umieszczenie w CV „suchych” faktów, na temat tego gdzie i w jakim okresie pracowaliśmy, nie daje pracodawcy wystarczających informacji na temat jakości naszej pracy. Co więcej, ubiegający się o pracę często przerysowują w CV swoje umiejętności, żeby wywrzeć lepsze wrażenie na rekrutującym.
Referencje, z racji tego, że pochodzą od naszych poprzednich pracodawców, są najbardziej wiarygodnym świadectwem naszych kwalifikacji.
Nie ma określonych stanowisk, dla których należy pisać referencje. Rekomendacja od pracodawcy przyda się zarówno managerowi, jak i sprzątaczce.
Sposób pisania referencji jest indywidualną sprawą pracodawcy, nie ma jednoznacznego wzoru, który miał by określać formę tego dokumentu. Poniżej przedstawiam jednak kilka istotnych elementów, które powinny się znaleźć w referencjach dla sprzątaczki.

1

Nagłówek. W pierwszym wierszu powinniśmy umieścić nagłówek: Referencje, żeby osoba, która będzie czytać pismo, mogła je szybko wizualnie zidentyfikować.

2

Pierwszy akapit. Podajemy dane pracownika i stanowisko, na którym pracuje. Można również podać okres, w którym osoba była zatrudniona na w/w stanowisku. W naszym przypadku możemy napisać coś w stylu:
Pan/Pani Joanna Kowalska pracowała w firmie ABC Sp. z o.o. na stanowisku Sprzątaczki w okresie od 1.01.2009 do 31.10.2009.

3

Drugi akapit. Kolejne akapity powinny zawierać informacje o stosunku pracownika do powierzonych zadań i cechach charakteru, które w wykonaniu tych zadań były pomocne. Kontynuując przykład, moglibyśmy napisać np.:
Cechuje ją dokładność i sumienność, które są gwarancją rzetelnie wykonanej pracy. Powierzone zadania Pani Joanna zawsze wykonuje starannie, z dbałością o najmniejsze szczegóły.
Samodzielność i zaangażowanie pani Joanny sprawiają, że pracodawca może być pewny wysokiej jakości jej pracy.
Pani Joanna Kowalska to osoba doskonale zorganizowana. W miejscu pracy zawsze stawia się punktualnie i dba o to, by powierzone jej obowiązki ukończyć na czas.
Jest to osoba godna zaufania, której bez obaw można powierzyć dom lub biuro.

4

Data i podpis pracodawcy. Ostatnim elementem referencji powinny być data i podpis pracodawcy, umieszczone w prawym dolnym rogu dokumentu:

Z poważaniem,
Janusz Nowak
5.11.2009

?

Wskazówki
* Zawsze starajmy się wyegzekwować referencje od pracodawcy, nawet gdy pracowaliśmy za granicą. Jeśli pracowaliśmy bez umowy, referencje mogą być jedynym dowodem naszego zatrudnienia.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane