Impreza

Jak wyleczyć kaca?

AngeloAngelo - specjalista Tipy.pl
Kac jest bardzo nieprzyjemną przypadłością z którą borykamy się co pewien czas - wyłącznie na własne życzenie. Przestrzegając kilka podstawowych zasad możemy zaoszczędzić sobie wiele cierpienia. Dbając o Wasze samopoczucie prezentuję skuteczne metody walki z kacem. Jak go uniknąć, jakie są jego objawy i jak go leczyć tego dowiecie się czytając poniższe wskazówki i porady.
1
Jedzenie przed i w trakcie picia alkoholu

* Nigdy nie pijmy alkoholu na pusty żołądek - nawet szklaneczka mleka wypita zaraz przed rozpoczęciem imprezy może ograniczyć nieco nasze dolegliwości dnia następnego .
* Tłuste przekąski oraz mięso zamiast chrupek i paluszków. Dla wegetarianów najlepsze będą warzywa panierowane. Tradycyjnie najlepiej podjadać też marynowane grzybki, kiszone ogórki, śledzie.
* Przed rozpoczęciem uczty zażyjmy kilka tabletek witaminy C.
2
Przepijanie i mieszanie alkoholi

* Jeśli musimy przepić koniecznie czymś alkohol najlepiej to zrobić sokami bogatymi w witaminę C. (np. sok porzeczkowy, pomarańczowy).
* Unikajmy wszelkich napojów gazowanych i chipsów.
*

Nie mieszamy alkoholi. Wybieramy wyłącznie te sprawdzone. Pole do eksperymentów pozostawmy tylko do ewentualnej twórczości związanej z tworzeniem drinków, ale tu też lepiej skorzystać ze sprawdzonych przepisów.
3
Kac - leczenie.

* Kolejnego dnia, po przebudzeniu, pomimo „wszelkich przeciwności losu” zjadamy jajecznicę lub kogel mogel.
* Jeśli mamy objawy jadłowstrętu – żółte danie zamieniamy na czerwony napój a mianowicie na szklankę soku pomidorowego.
* Pomoże również herbata z dużą ilością cytryny i miodu.
* Na ból głowy pomoże nam tradycyjnie Polopiryna.
* Klin na kaca nie jest najlepszym rozwiązaniem ale jak to mówią “czym się strułeś, tym się lecz”. Jeśli jesteśmy zwolennikami tej metody najlepiej wypić kieliszek (ale tylko jeden) Żołądkowej Gorzkiej i przegryźć słonym herbatnikiem.

* Istnieje też wersja leczenia kaca dla prawdziwych bohaterów, silnych duchem i ciałem – wysiłek fizyczny (najlepiej bieganie).

Powiązane porady

piwo
grzane piwo
piwowarstwo domowe, piwo domowe

Podobne porady

Komentarze (21)

* Pola wymagane

Romek
28.09.2017
Na kaca najlepiej gorący rosół, witaminy i elektrolity, ale jak dla mnie najlepszym sposobem na kaca jest niedopuszczenie do takiego stanu :)
Bonio
28.10.2016
Dwa gniewoszki po przebudzeniu i każdy kac mija.
Meg
18.04.2016
Już widzę jak biegnę na kacu. Obraz nędzy i rozpaczy.
~glupta
31.08.2015
Kac,zalezy od ilosci....malo pijam ale gdy juz ...to norma ok.2 but.J.Danielsa lub kilku but.Wina ...kac jest leccz tylko sila woli go poziomuje.Witamino soki ok.ale tylko swiezo wycisniete.Do tego duuuuzo wody i maslanki.No i wysilek.Rano witaminki po...kilka km.rowerek.Kac jest stlamszony.Ale Kac to osobista rzecz ,wiec kazdy inaczej przechodzi.?.
Mruk
13.04.2015
Najlepiej nie chlać.
~studencik
30.10.2014
na kaca najlepiej wybierac doustne srodki nawadniajace zawierajace wlasciwe dawki elektrolitow, ktore wspomagaja nawadnianie, a wiec i lepszy rozklad alkoholu w organizmie, mnie Orsalit zawsze ratuje z tej dolegliwosci po imprezowej, mam wiec w domu juz jego wiekszy zapas:)
Agniesia2678
03.01.2014
najlepsze są tabletki 2KC m dla mnie zawsze pomagają :)
student
18.11.2013
na kaca najlepiej duzo wypic wody, w tym plyn z elektrolitami, np.orsalit, mnie to zawsze pomaga:)
AnnaRo
19.03.2013
Moim sprawdzonym sposobem na kaca jest magnez i witamina C przed piciem i po piciu. Preferuję musujące tabletki rozpuszczane w wodzie. Pijąc podobną ilość alkoholu bez zabezpieczenia się tymi tabletkami już wiele razy "umierałam" następnego dnia.
A jeśli już nas złapie kac, wtedy dobrze jest wypić następnego dnia maślankę lub zjeść ogórki kiszone, aby wyrównać gospodarkę kwasową organizmu
GrzegorzW
04.09.2012
Ja na kaca biorę porządny kieliszek żubrówki z trawą żubrową i dobrze odchodzi każdy ból głowy :D