narty i snowboard

Jak wzmocnić nogi przed sezonem zimowym?
ProsportProsport - specjalista Tipy.pl

Dobrze przygotowane mięśnie i ścięgna mają duże znaczenie dla sportów zimowych. Jeździsz na nartach lub na snowboardzie? Silne nogi, zwłaszcza w górnych partiach, pomogą ci wytrwać cały dzień na stoku. Na szczęście wypracowanie mięśni nóg jest bardzo proste. Jeżeli zaczniesz ćwiczyć mięśnie nóg trzy miesiące przed urlopem zimowym zauważysz ogromną różnice podczas pierwszej jazdy na nartach. Poniżej znajdziesz wskazówki, jakie wybrać ćwiczenia by dobrze przygotować nogi do sezonu narciarskiego i snowboardowego.
1
przysiady i przysiady z obciążeniem
Przysiady.

To doskonałe ćwiczenia na uda, ścięgna, pośladki i mięśnie łydek. Stojąc prosto umieść wyciągnięte ręce przed sobą, na wysokości ramion, powoli zginaj kolana, zachowując cały czas proste plecy, aż do momentu, gdy kolana wyznaczą kąt 90o, następnie wyprostuj się. Na początek nie obciążaj się zbyt mocno, wystarczą 3 serie po 10 powtórzeń. Jeżeli jesteś całkowicie początkujący, podczas robienia przysiadów w każdej ręce możesz trzymać ciężarek.

2
przysiady i podskoki
Przysiady i podskoki.

Zacznij od pozycji stojącej, następnie zrób przysiad tak, by twoje uda były ustawione równolegle do podłoża, rękami podeprzyj się o podłogę. Z pomocą rąk odbij się mocno i podskocz do góry. Powtórz ćwiczenie 10 razy.

3
podnoszenie ciężarów nogami
Podnoszenie ciężarów nogami.

Jeżeli miałeś kiedyś uraz pleców lub rozważasz robienie przysiadów z odciążeniem specjalna ławeczka do ćwiczeń nóg pomoże ci rozwinąć mięśnie. Działa tak samo jak robienie przysiadów tylko do góry nogami, czyli z odciążeniem pleców. Ćwiczenie nóg pojedynczo pomoże rozwinąć mięśnie obwodowe, tym samym umożliwi ci większą kontrolę poczynań na stoku. Zrób 3 serie po 10 powtórzeń.

4
wypady
Wypady.

Podobnie jak przysiady, wypady także angażują praktycznie wszystkie mięśnie nóg, a dzięki zaangażowaniu całego ciała w ruch są to bardzo funkcjonalne ćwiczenia. Jedną nogą należy zrobić krok do przodu, i zachowując pełną kontrolę i równowagę ugiąć obie nogi. Za pierwszym razem ćwiczenie może wydawać się trudne, ale z czasem mięśnie się wzmocnią. Wykonuj 3 serie po 10 powtórzeń.

5
W ostateczności do ćwiczeń możesz używać specjalnego sprzętu, np do rozciągania nóg, jednak pamiętaj, że samodzielnie wykonywane ćwiczenia dadzą ci lepsze efekty.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

krokodyl
18.10.2010
Najlepszy patent to po prostu dbać o formę przez cały rok. Wtedy nie trzeba "na gwałt" przygotowywać się do sezonu narciarskiego. Staram się tego trzymać i jak an razie nie wychodzę na tym źle. Nie wierzę też,że stosunkowo w krótkim czasie można odpowiednio przygotować mięśnie do takiego wysiłku
gościu
04.10.2010
nogi bolą już przy pierwszych próbach (przysiady i podskoki, same przysiady, wypady [dwa ostanie z obciążeniem 10 kilo (2hantle x 5kg)]) a to znaczy że mięśnie zaczynają pracować jeśli to nic nie da przy snowboardzie to może chociaż pomoże przy koszykówce którą tak lubię...