Tutaj jesteś: Zdrowie > Medycyna Alternatywna > Akupresura > Akupresura - jak uciskać, żeby uwolnić się od bólu?

Akupresura - jak uciskać, żeby uwolnić się od bólu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Specjaliści od akupresury przekonują, że dotykając w odpowiedni sposób szyi, pleców, dłoni i stóp możemy pozbyć się bólu równie skutecznie co po tabletce przeciwbólowej. Metoda ta nie wymaga specjalnego przygotowania, jest bezbolesna, nie wywołuje skutków ubocznych i może być stosowana niezależnie od wieku i płci. Według znawców poprawa następuje często już po pierwszym zabiegu. Masz ochotę spróbować?
1
ból karku
Gdy boli cię kark

Uciskaj napięte, sztywne i obolałe mięśnie na całej ich długości i szerokości. Wywieraj nacisk opuszkami trzech palców – wskazującego, środkowego i serdecznego – oraz kciuka.

Układaj palce bardziej pionowo, niż płasko, unikając przy tym ruchu trącego. Nacisk powinien być łagodny, ale odczuwalny (jednak niebolesny) i trwać nie dłużej, niż 3 sekundy. Następnie zrób krótką 2–3-sekundową przerwę. Powtórz nacisk tyle razy, by w sumie zajęło to ok. 3 minuty (razem z przerwami).
2
ból krzyża
Przy bólu krzyża

Poproś drugą osobę o wykonanie masażu okolicy lędźwiowej. Niech uciska kciukami plecy po obu stronach kręgosłupa – punkt po punkcie, blisko kręgów, od góry w kierunku pośladków. Każdy punkt powinien być uciskany przez 5–7 sekund, w sumie całość przez ok. 3 minuty.

Dodatkowo może uciskać punkty ułożone pionowo nad kością ogonową – od góry w kierunku pośladków, także przez 5–7 sekund i w sumie przez ok. 3 minuty.
3
ból pleców
Przy dolegliwościach w różnych odcinkach pleców

Masuj stopy wzdłuż wewnętrznej krawędzi (najlepiej obie naraz).

Przy bólu karku – na wysokości dużego palucha.

Przy bólu górnej części pleców (w odcinku piersiowym) – środek wewnętrznej krawędzi.

Przy dolegliwościach zlokalizowanych w dole pleców (w odcinku lędźwiowym, krzyżowym i ogonowym) – wewnętrzną krawędź blisko pięty. W każdym przypadku masaż powinien trwać ok. 5 minut.

Uciskanie miejsca między kciukiem i palcem wskazującym pomoże pozbyć się stresu sprzyjającemu usztywnieniu pleców.
Przeczytaj teraz: Jak stosować akupresurę?
 4.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Podczas siadania boli cię dolna część pleców? Podczas stania sytuacja się powtarza? Leżąc też nie czujesz ulgi. Może to...
5 sposobów na ból kości ogonowej
Podczas siadania boli cię dolna część pleców? Podczas...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt