masaż pleców

Akupresura - jak uciskać, żeby uwolnić się od bólu?

aurelion - specjalista Tipy.pl
masaż pleców
1 z 4
Specjaliści od akupresury przekonują, że dotykając w odpowiedni sposób szyi, pleców, dłoni i stóp możemy pozbyć się bólu równie skutecznie co po tabletce przeciwbólowej. Metoda ta nie wymaga specjalnego przygotowania, jest bezbolesna, nie wywołuje skutków ubocznych i może być stosowana niezależnie od wieku i płci. Według znawców poprawa następuje często już po pierwszym zabiegu. Masz ochotę spróbować?
1
ból karku
Gdy boli cię kark

Uciskaj napięte, sztywne i obolałe mięśnie na całej ich długości i szerokości. Wywieraj nacisk opuszkami trzech palców – wskazującego, środkowego i serdecznego – oraz kciuka.

Układaj palce bardziej pionowo, niż płasko, unikając przy tym ruchu trącego. Nacisk powinien być łagodny, ale odczuwalny (jednak niebolesny) i trwać nie dłużej, niż 3 sekundy. Następnie zrób krótką 2–3-sekundową przerwę. Powtórz nacisk tyle razy, by w sumie zajęło to ok. 3 minuty (razem z przerwami).
2
ból krzyża
Przy bólu krzyża

Poproś drugą osobę o wykonanie masażu okolicy lędźwiowej. Niech uciska kciukami plecy po obu stronach kręgosłupa – punkt po punkcie, blisko kręgów, od góry w kierunku pośladków. Każdy punkt powinien być uciskany przez 5–7 sekund, w sumie całość przez ok. 3 minuty.

Dodatkowo może uciskać punkty ułożone pionowo nad kością ogonową – od góry w kierunku pośladków, także przez 5–7 sekund i w sumie przez ok. 3 minuty.
3
ból pleców
Przy dolegliwościach w różnych odcinkach pleców

Masuj stopy wzdłuż wewnętrznej krawędzi (najlepiej obie naraz).

Przy bólu karku – na wysokości dużego palucha.

Przy bólu górnej części pleców (w odcinku piersiowym) – środek wewnętrznej krawędzi.

Przy dolegliwościach zlokalizowanych w dole pleców (w odcinku lędźwiowym, krzyżowym i ogonowym) – wewnętrzną krawędź blisko pięty. W każdym przypadku masaż powinien trwać ok. 5 minut.

Uciskanie miejsca między kciukiem i palcem wskazującym pomoże pozbyć się stresu sprzyjającemu usztywnieniu pleców.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Mapa dłoni - punkt uciskania przy nudnościach
punkt feng fu
czkawka sposoby

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane