umowa przedwstępna

Umowa przedwstępna - co musi zawierać?
aurelion - specjalista Tipy.pl

Rezerwację przedmiotu który chcemy kupić, np. samochodu czy mieszkania, zagwarantuje nam umowa przedwstępna. Możemy sporządzić ją samodzielnie lub zlecić to zadanie notariuszowi. Zawsze warto jednak wiedzieć, co taki dokument powinien zawierać. Tych informacji dostarczy ci ta porada.
1
W umowie muszą się znaleźć precyzyjne informacje o przedmiocie transakcji oraz dane stron.
2
Sprzedający powinien zaświadczyć, że przedmiot umowy nie jest obciążony żadnymi zobowiązaniami. Trzeba też określić cenę i sposób płatności.
3
Kupujący wpłaca zadatek. Jeśli zrezygnuje z zakupu, pieniądze przepadną. Gdy z umowy wycofa się sprzedający, musi kupującemu zwrócić dwukrotność wpłaconej kwoty.
4
Jeżeli w ciągu roku od podpisania umowy przedwstępnej nie zostanie wyznaczony termin zawarcia ostatecznej umowy, żadna ze stron nie może żądać jej sfinalizowania.
5
Umowa przedwstępna może być umową cywilnoprawną, czyli spisaną samodzielnie przez strony, lub umową notarialną. Ta druga jest droższa, ale daje pewność, że zawiera wszystko, co konieczne, umożliwia też skuteczne dochodzenie zawarcia przyrzeczonej umowy sprzedaży przed sądem.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane