domowe amaretto

Jak zrobić domowe amaretto?
ProhibicjaProhibicja - specjalista Tipy.pl

Mmm... aromatyczne, pachnące, niezastąpione amaretto. Do drinka, do tiramisu, do kawy – ten likier potrafi odmienić smak wszystkiego, do czego go dodamy. Ale kilkadziesiąt złotych za buteleczkę tego cuda niejednego Kowalskiego może zaboleć. Nic nie stoi na przeszkodzie, by zrobić amaretto samemu, w domu. Polecam skorzystać z zamieszczonego tutaj przepisu. Uzyskasz z niego około 4 szklanki tego pysznego likieru.
P

maceracja: 1.2 szklanki suszonych moreli (grubo posiekanych), 3/4 szklanki wody mineralnej niegazowanej, 1/2 szklanki migdałów (grubo posiekanych), 1/4 szklanki suszonych wiśni (grubo posiekanych), 3/4 szklanki nasion kopru włoskiego, 1 1/2 szklanki wódki, 1 1/2 szklanki brandy,wykończenie: 1 szklanka brązowego cukru, 1/2 szklanki wody mineralnej niegazowanej, 1/2 szklanki brandy, 1/2 szklanki wódki, 3/4 łyżeczki ekstraktu waniliowego, 1 1/2 łyżeczki ekstraktu migdałowego

1
W dwulitrowym słoju umieść suszone brzoskwinie i zalej wodą. Namaczaj je przez minimum 30 minut (maksymalnie 3 godziny).
2
Następnie dodaj do nich posiekane migdały, suszone wiśnie i nasiona kopru włoskiego. Zalej wódką oraz brandy. Szczelnie zakręć słoik i porządnie nim wstrząśnij. Następnie odłóż słój w ciemne i chłodne miejsce. Pozostaw go na miesiąc, żeby uzyskać dobrej jakości macerat. Przez cały ten czas przynajmniej raz w tygodniu porządnie potrząśnij słoikiem, mieszając jego zawartość.
3
Po upływie miesiąca, przecedź zawartość słoja przez sitko wyłożone czystą szmatką. Wykręć ją wyciskając macerat do ostatniej kropelki.
4
W międzyczasie podgrzej wodę z brązowym cukrem w rondelku umieszczonym na średnim ogniu. Mieszaj zawartość rondelka do czasu, aż cały cukier się rozpuści. Zdejmij syrop z ognia i pozostaw do ostygnięcia.
5
Do odcedzonego maceratu dodaj drugą porcję brandy i wódki oraz ekstrakt waniliowy i migdałowy. Powoli zacznij wlewać syrop cukrowy. Dodaj go tylko tyle, by likier był wystarczająco słodki.
6
Włóż do sitka filtr do kawy. Ponownie przecedź przez nie likier. Następnie przelej go do mniejszych butelek i szczelnie zakręć. Pozostaw amaretto jeszcze na 3 dni, żeby aromaty dokładnie przemieszały się. Po upływie tego czasu nadaje się już do spożycia.
7
Jeśli na dnie butelek wytrąci się jakiś osad, ponownie przecedź likier przez filtr do kawy. Domowe amaretto przechowuj w chłodnym i ciemnym miejscu. Zachowa swój smak przez około 6 miesięcy.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane