joga

Jak rozwijać umysł?
ZenZen - specjalista Tipy.pl

Na rozwijanie swojego umysłu nigdy nie jest za późno. Badania udowadniają nam, że wykorzystujemy zaledwie znikomą część naszego umysłu. Rozwijanie go umożliwia nam szybsze uczenie się oraz realizowanie postawionych sobie celów. Wbrew pozorom ciało i umysł mają jedną wspólną cechę, jaką? Możemy je ćwiczyć. Jeśli będziecie regularnie wykonywać ćwiczenia z pewnością bardzo szybko zauważycie efekty. Poniżej przedstawiam 101 sposobów na zmianę sposobu myślenia i rozwój osobisty.
1
Rób rzeczy których się boisz.

Jeśli jest rzecz, która miałaby zmienić twój sposób myślenia szybciej niż cokolwiek innego, to jest nią przezwyciężanie swojego strachu. Stań twarzą w twarz ze swym wrogiem – lękiem.

2
Stań w obronie samego siebie

Wiele osób ma problemy z obroną przed atakami słownymi innych osób. Jeśli uda ci się po raz pierwszy odeprzeć atak, twój sposób myślenia zmieni się na zawsze. Przeczytaj również artykuł „jak obronić się przed atakiem słownym”.

3
Przestań mówić

Jest naprawdę wskazane aby zamilczeć chociaż na chwilę. Nasze myśli zaczynają krążyć a my zaczynamy bardziej się doceniać.

4
Wzmocnij swoje mocne strony

Czasami skupiamy się wyłącznie na tym aby wzmocnić swoje słabe strony zamiast koncentrować się na wzmacnianiu naszych umiejętności.

5
Wybierz się do galerii sztuki

Możliwe, że nie potrafisz docenić sztuki, jednak nic złego się nie stanie, jeśli raz na jakiś czas postarasz się odszyfrować myśli artysty zawarte na płótnie. Możliwe, że tego typu ćwiczenia pomogą ci lepiej zrozumieć co dzieje się w głowach innych ludzi.

6
Zawiąż sobie oczy na cały dzień

Postaw się na miejscu osoby niewidomej na cały dzień a z pewnością twój sposób postrzegania życia zmieni się na zawsze.

7
Stój na krześle przez 5 minut dziennie

Wzmacnianie samodyscypliny jest wspaniałym sposobem na przejęcie kontroli nad własnym umysłem i myślami. Jeśli wejdziesz na krzesło, twój mózg zacznie się gorączkowo zastanawiać co się dzieje i zacznie próbować zmusić cię do zejścia na dół. Zdyscyplinowanie własnego umysłu jest świetnym sposobem na rozpoczęcie dokonywania zmian w swoim życiu.

8
Tańcz kiedy nikt nie patrzy

Dziwnym uczuciem jest tańczenie dla samego siebie. Czujemy się dość głupio i niezręcznie. Jednak takie zachowanie pozwoli nam wyzwolić się od zahamowań.

9
Daj komuś niespodziewanie pieniądze

Nie ważne czy będzie to darowizna przez Internet czy na ulicy, podaruj komuś więcej pieniędzy niż robisz to zazwyczaj. Na krótką chwilę twoje podejście do pieniędzy się zmieni (i zapoczątkuje proces zmian w twoim życiu).

10
Zacznij o sobie myśleć w pozytywny sposób

Doceniaj się. Jeśli potrafisz rozmawiać z ludźmi i ich słuchać chwal się sam przed sobą tą wspaniałą umiejętnością. Jeśli jesteś dobry z matematyki, myśl o tym jaki jesteś wspaniały. Bądź z siebie dumny tak jak to tylko możliwe. Takie samo-pochwały przyniosą korzyści w postaci wzmocnienia własnej samooceny.

11
Podejmuj ryzyko

Życie byłoby nudne jeśli nigdy nie podejmowalibyśmy ryzyka. Zrób coś czego nie chcesz zrobić, ponieważ wydaje ci się, że nie byłbyś w tym dobry. W ten sposób całkowicie rozbijesz swoje strefy komfortu a twoje życie zmieni się na zawsze.

12
Porozmawiaj z nieznajomym

Rozmowa z nieznajomym również rozbija nasze strefy komfortu jednak powiedzenie zwykłego „dzień dobry” nieznajomej osobie na ulicy będzie miało ogromny wpływ na twój dzień zarówno na ciebie jak i na osobę, do której powiedziałeś słowa powitania.

13
Chodź po domu na golasa

Jeśli do tej pory tak nie robisz z pewnością nie będzie ci łatwo się przyzwyczaić. Nie chodzi tutaj o to, aby chodzić na golasa przy gościach, tylko wówczas, gdy nikogo innego nie ma w domu. Zamknij drzwi i całkowicie uwolnij się od myśli o tym co jest poprawne a co jest niestosowne. Nie musisz chodzić nago po domu codziennie. Wystarczy raz na jakiś czas a zobaczysz, że poczujesz się świetnie.

14
Przeczytaj książkę autora, którego najbardziej unikasz

Czytanie książek autorów, których unikamy daje nam szansę na przejęcie kontroli nad naszym umysłem i pozwala nam ujrzeć własne myśli z innej perspektywy. Zaczynamy się zastanawiać dlaczego tak naprawdę unikamy właśnie tego autora, czy może jednak unikamy czegoś co jest w nas samych.

15
Napisz o sobie artykuł

Wyobraź sobie, że jakieś czasopismo poprosiło cię o napisanie artykułu składającego się z 1000 lub mniej słów. Musisz napisać o sobie, o swoim życiu i o tym co cię w nim najbardziej motywuje. Napisanie takiego artykułu pozwoli ci popatrzeć na swoje życie z szerszej perspektywy i nakłoni do przemyśleń na temat twojego dzieciństwa i dorastania.

16
Przestań się spotykać z ludźmi, którzy cię dołują

Jeśli masz w swoim towarzystwie ludzi, którzy nieustannie cię dołują lub przez cały czas są do wszystkiego negatywnie nastawieni to się ich pozbądź. Przestań się z nimi spotykać, unikaj ich i pozbądź się ich całkowicie ze swojego życia.

17
Wierz w siebie

Wiele osób jest przekonanych o tym, że ich życie zostało z góry zaplanowane i nie mogą nic zupełnie zrobić, aby zmienić przeznaczenie a tym samym swoje życie – g.... prawda. TY jesteś jedyną osobą, która kontroluje wszechświat – tak, właśnie cały wszechświat. Twój wszechświat jest inny od mojego, zatem każdy z nas kontroluje swój własny wszechświat. Pomyśl o tym i zacznij wierzyć w siebie i własne możliwości.

18
Codziennie medytuj

Medytacja jest kolejną rzeczą, która ma na tyle wielką moc, aby zmienić twój sposób myślenia na zawsze. Codzienne zagłębienie się we własny umysł na kilka minut pozwoli ci zmienić sposób myślenia i postrzegania całego świata.

19
Poproś o upust

Jeśli kupujesz w sklepie cokolwiek co kosztuje więcej niż 300 zł poproś o upust. Powiedz sprzedawcy, że chcesz 10% zniżki. Większość osób boi się lub wstydzi zapytać o zniżkę jednak jest to świetny sposób na uwierzenie w siebie i wyzbycie się zahamowań. W końcu, co może się złego stać jeśli zapytasz?

20
Ryzykowne zakłopotanie

Wyobraź sobie, że widzisz osobę z twoich marzeń stojącą w autobusie lub w sklepie i nie robisz nic, aby ją poznać. Jak się później czujesz? Jeśli kiedyś będziesz w takiej sytuacji nie kryj swoich uczuć. Po prostu podejdź do danej osoby i powiedz, że jest bardzo atrakcyjna i że pomyślałeś że musisz jej o tym powiedzieć. Nigdy nie będziesz wiedzieć co by się stało gdybyś postąpił w określony sposób i jak twoje życie mogłoby się przez to zmienić. Oczywiście nie musisz od razu zachowywać się jak stuknięty i podchodzić do każdej dobrze wyglądającej osoby na ulicy.

21
Działaj w kierunku zdobycia czegoś co wydaje ci się być niemożliwe.

Jeśli będziesz pracować w kierunku czegoś niemożliwego do zdobycia nie będziesz wierzyć, że ci się to uda więc nie będziesz mieć żadnych oczekiwań.

22
Naucz się być wdzięcznym

Każdy z nas doskonale zdaje sobie sprawę z tego, czego nie ma ponieważ codziennie o tym czymś marzy. A czy zdajemy sobie sprawę z tego co mamy? Każdego dnia poświęć tyle samo czasu na dziękowanie za to co masz, jak na myślenie o tym czego nie masz a co chciałbyś mieć.

23
Zrób coś miłego i nikomu o tym nie mów

Zwykle mówimy o tym, co zrobiliśmy dobrego innym ludziom, aby miło sobie o nas pomyśleli. Jeśli jednak zrobisz coś dobrego i nie powiesz o tym nikomu będziesz czuć pozytywną energię o wiele dłużej.

24
Dziel się swoimi umiejętnościami

Każdy z nas ma jakiegoś rodzaju umiejętności. Poprzez naukę kogoś nie tylko pomagasz mu ale również wzmacniasz własne umiejętności.

25
Nie mów tylko słuchaj

Zwiększ swoje umiejętności słuchania poprzez zaprzestanie odzywania się kiedy ktoś do ciebie mówi. Pokonaj chęć wygłaszania swoich poglądów kiedy ktoś mówi ci o swoich. Po prostu wysłuchaj tego kogoś i w odpowiednich momentach zadawaj pytania otwarte. Zachowanie takie ma dwa plusy: 1. Możesz lepiej słuchać i więcej się dowiedzieć, niż wówczas gdy formułujesz w głowie własne myśli. 2. Sprawisz, że druga osoba poczuje się lepiej kiedy przekona się, że naprawdę jej słuchasz.

26
Napisz swoją przyszłą historię życia

Zacznij pisanie opowieści od chwili teraźniejszej a następnie napisz opowiadanie o tym, co się jeszcze nie stało, ale chcesz, aby się stało. Pisz w czasie przeszłym, tak, aby wszystkie wydarzenia wydawały się być już dokonane. Napisz o swoim przyszłym idealnym życiu oraz różnych wydarzeniach. Słowa są potęgą i pomogą ci zamienić swoje marzenia w rzeczywistość.

27
Daj komuś prezent bez okazji

Zawsze zakładamy, że dostaniemy prezent z okazji urodzin, świąt bożonarodzeniowych czy jakiejś innej specjalnej okazji. Kup komuś jednak prezent bez okazji – tylko dlatego, że wiesz, że jakaś rzecz się jej spodoba.

28
Oddaj komuś swoje książki

Jeśli przeczytałeś jakąś książkę i uważasz, że zmieniła ona w jakiś sposób twoje myślenie na temat życia, pożycz ją komuś innemu, aby również z niej skorzystał.

29
Spędzaj więcej czasu ze swoimi dziećmi

Nim się obejrzysz a czas minie a twoje dzieci będą już dorosłe. Spędzaj z nimi jak najwięcej czasu, póki jeszcze możesz.

30
Przebaczaj niewłaściwe zachowanie

Sposób w jaki ktoś się zachował nie koniecznie odzwierciedla jego prawdziwe myśli. Przebacz jeśli ktoś zachowa się w sposób, którego nie pochwalasz.

31
Pozwól sobie na chwilowe lenistwo

Jesteśmy przyzwyczajeni do wypełniania naszego czasu co do minuty i zapomnieliśmy już dawno temu co to bezczynność. Nic nie robienie od czasu do czasu pozwoli nam nieco zwolnić, uspokoić i zrelaksować.

32
Co dzisiaj jest twoją mocną stroną

Codziennie rano przez 10 sekund mów na głos co dzisiaj jest twoją domeną. Staraj się każdego dnia mówić coś innego. Czynność ta wzmocni twoje mocne strony i osłabi dostrzegalne słabości.

33
Napisz komentarz

Jeśli odwiedzasz swój ulubiony blog czy stronę zostaw swój komentarz i przyłącz się do dyskusji. Jeśli nie ma jeszcze ani jednego komentarza – bądź tym, który go pierwszy zamieści.

34
Powiedz swoim przyjaciołom i znajomym jacy są wspaniali

Jeśli przyjaciel lub kolega zrobi coś miłego, powiedz mu jaki jest dobry w tej określonej czynności. To proste działanie wzmocni tego kogoś i sprawi, że zrobi się mu miło.

35
Nagraj się na wideo i zamieść na Youtube

Dlaczego miałbyś to robić? Po prostu dlatego, że możesz!

36
Wypisz wszelkie swoje zmartwienia

Zrób listę wszystkich rzeczy, które cię martwią w tym momencie. Zauważysz, że wcale nie masz tak wiele zmartwień, jak ci się wydaje, że masz. Martwienie się zabiera nam dużo czasu na rozmyślanie więc wydaje się nam że całe nasze życie to jedna wielka katastrofa. Jeśli wszystko spiszesz na kartce papieru to będziesz bardzo zaskoczony swoją ilością problemów.

37
Znajdź rozwiązanie

Teraz jak już spisałeś wszystkie swoje problemy na kartce przeczytaj je ponownie i poszukaj rozwiązania. Jeśli znalazłeś problemy, których nie możesz rozwiązać to najprawdopodobniej nie da się tego zrobić. A skoro nie masz na nie wpływu to o nich zapomnij. Po co marnować tyle czasu i energii na coś czego nie możesz kontrolować?

38
Przeczytaj o ludziach, którzy odnieśli sukces

Jeśli chcesz zmienić swoje myślenie i życie przeczytaj o ludziach, którzy właśnie to zrobili. Niech książki o nich będą dla ciebie przewodnikiem.

39
Zapisuj codziennie jaki masz humor

Po kilku miesiącach możesz sprawdzić, czy twoje wahania humoru nie są przypadkowe. Może układają się w jakiś wzór.

40
Przestań oglądać głupie seriale

Seriale – szczególnie te brazylijskie mają zły wpływ na twój umysł. Ludzie są tak pochłonięci takimi serialami, że sami przeżywają wszelkie rozterki głównych aktorów.

41
Zrób sobie przerwę od wiadomości

Co by się stało jeślibyś nie czytał najnowszych wiadomości przez tydzień? Zupełnie nic. Twoje życie by się nie zmieniło, nadal miałbyś o czym rozmawiać i nadal byłbyś takim człowiekiem jak każdy inny.

42
Zrób coś spontanicznego

Wsiądź do autobusu nie patrząc na to dokąd jedzie, zarezerwuj wakacje, weź sobie dzień wolnego, zabierz partnera na randkę, kup dzieciom prezent. Zrób cokolwiek czego byś normalnie nie zrobił.

43
Napisz do swojego ulubionego autora

Autorzy są takimi samymi ludźmi jak ty i także kochają dostawać informacje zwrotną na temat swojej pracy. Jeśli jakaś książka dotknęła się lub zmieniła, zarezerwuj sobie chwilę na napisanie do autora i podziękowanie mu. Nie oczekuj odpowiedzi. Po prostu podziękuj.

44
Podążaj za swoim instynktem

Nie ufamy sobie na tyle na ile powinniśmy. Częściej podążaj za swoim instynktem, zwracaj uwagę na sygnały jakie daje ci twoje ciało i zobacz co z tego wyniknie.

45
Jeśli znajdziesz jakieś pieniądze oddaj je na cel dobroczynny

Jeśli znajdziesz pieniądze na ulicy nie chowaj ich do kieszeni. Daj je komuś bezdomnemu lub lepiej kup mu jedzenie za te pieniądze. Jeśli nie jest to jeden banknot tylko cała teczka z pieniędzmi to już całkiem inna historia.

46
Twoje myśli mają prawdziwą moc

Jeśli będziesz sobie z tego zdawać sprawę to twoje myślenie zmieni się na wiele sposobów. Nawet jeśli w to nie wierzysz teraz to uwierzysz jeśli spróbujesz.

47
Zawsze się przyznawaj do popełnionego błędu

Nie zwalaj winy na innych ani nie chowaj się za czyimiś plecami. Podnieś rękę do góry i przyznaj się do popełnionego błędu, bez względu na to jakie miałyby być tego konsekwencje. Dzięki temu będziesz budzić większy respekt. Tak czy owak, nigdy nie wiń za swoje błędy innych.

48
Każdego dnia rób coś co ulepszy sprawność twojego mózgu

Naucz się kilku nowych słów, rozwiąż kilka zagadek słownych, logicznych, ułóż sudoku, puzzle, przeczytaj książkę, post na ulubionym blogu oraz cokolwiek innego, co wpłynie chociaż troszkę na twój mózg.

49
Zmień swój styl myślenia

Jeśli coś nie działa lub nie wiesz jak to rozwiązać postaraj się o tym pomyśleć w inny sposób i z innej perspektywy. Sprawdza się to do każdego problemu, od najmniejszego do największego.

50
Co tak naprawdę chcesz robić w życiu

Większość ludzi nie zna odpowiedzi na to pytanie ponieważ zamiast żyć to egzystują. Jeśli dowiesz się co naprawdę chcesz robić to twoje życie nabierze całkiem innego wymiaru.

51
Przekaż dalej swoją wiedzę

Wiedza jest po to, aby się nią dzielić. Pozwól innym dowiedzieć się tego co ty już wiesz, jeśli jest to dobre i właściwe.

52
Poproś o to, czego chcesz

Jeśli nie zapytasz i nie poprosisz to tego nie dostaniesz.

53
Płać za to, co ktoś ci daje

Jeśli ktoś powie ci komplement zapłać za niego w postaci słów podziękowania i postaraj się w przyszłości skomplementować kogoś innego. Zawsze kiedy otrzymujesz dar, oddawaj go komuś dalej w odpowiednim momencie. Dzięki temu dobro będzie się rozprzestrzeniało jak łańcuszki szczęścia.

54
Zawsze jedz śniadanie

Nie doceniamy znaczenia jedzenia jako środka, który utrzymuje nasz mózg w zdrowiu i dodaje energii. Jeśli nie masz czasu na zdrowe odżywianie się to przynajmniej nie zapominaj o śniadaniu, które doda ci sił na cały dzień.

55
Co by ludzie powiedzieli gdybyś umarł?

Nie chodzi o jakieś chorobliwe myśli czy pragnienie śmierci. Po prostu zastanów się co powiedzieliby na twoim pogrzebie. Jaki byłeś? Czy byłeś troskliwym mężem, dobrym ojcem, sympatycznym sąsiadem? Czy mówiłeś zawsze prawdę i byłeś uczciwym człowiekiem?

56
Śpiewaj całym sercem

Znajdź swoją ulubioną stację radiową online, słuchaj muzyki i śpiewaj! Może twoi współpracownicy nie będą bardzo zadowoleni, szczególnie jeśli nie masz zdolności, ale poprawi to humor zarówno tobie jak i im. Duży wybór stacji radiowych online znajdziesz na http://www.fmonline.org.

57
Kochaj swojego partnera

Często nie pokazujemy ludziom, na którym nam zależy że ich kochamy. Wręcz przeciwnie – jesteśmy często bardziej niemili i bezwzględni dla osób nam bliskich niż dla nieznajomych. O miłość trzeba dbać, dlatego każdego dnia staraj się pokazać ukochanej osobie jak bardzo jest dla ciebie ważna i ile dla ciebie znaczy.

58
Zwiększ tempo uczenia się

Ciało i umysł są stymulowane poprzez ćwiczenia takie, jak nawet zwykłe chodzenie. Zwiększenie przepływu krwi w organizmie i w mózgu pomoże ci w nauce i w zapamiętywaniu.

59
Zdobądź nowych przyjaciół

Nie ważne czy będzie to w realu czy online. Utrzymywanie kontaktów towarzyskich pobudzi twój umysł i pozwoli ci patrzeć na świat z innych perspektyw.

60
Regularnie się kochaj

Wzrost poziomu endorfin we krwi wspaniale wpływa na pracę mózgu. Im więcej będziesz się kochać tym bardziej będziesz kreatywny!

61
Słuchaj muzyki

Słuchanie muzyki stymuluje mózg i korzystnie wpływa na nasze myśli jak i na całe życie.

62
Zamiast słuchać audycji radiowych słuchaj książki audio

Kup książki audio (np ze strony http://www.audiobook.pl) . Słuchanie książek audio jest świetnym sposobem na spędzenie czasu za kierownicą i naukę w tym samym czasie.

63
Pośpij dłużej

Może nie jesteś wielkim fanem długiego spania jednak pozostanie w łóżku kilku godzin dłużej pomoże ci zregenerować ciało i umysł.

64
Wyłącz TV

Nie ma chyba nic bardziej szkodliwego dla twojego mózgu jak oglądanie przez cały czas telewizji. Poćwicz swój umysł czytając książki lub przynajmniej oglądnij jakiś program edukacyjny.

65
Szukaj dowodów swojej wiary i przekonań

To pomoże ci rozwijać swój umysł oraz umiejętność krytycznego myślenia. Jeśli będziesz szukać dowodów swoich przekonań (takich jak np. dowody na to, że woda jest zielona czy niebieska), dowiesz się niezwykle ciekawych rzeczy.

66
Zdrzemnij się

Drzemka powinna trwać 10 minut, aby dodać sobie energii i zwiększyć aktywność umysłową.

67
Często podróżuj

Podróżowanie naprawdę rozszerza horyzonty, szczególnie wówczas, jeśli podczas podróży nie stronisz od lokalnej kultury i dań.

68
Uporządkuj swój dom, uporządkuj umysł

Nie ma lepszego sposobu na uporządkowanie swoich myśli jak zrobienie porządku w domu czy w biurze. Jeśli na twoim biurku panuje chaos to w twojej głowie również. Posprzątaj zatem miejsce w którym mieszkasz i pracujesz a będziesz potrafił się lepiej skoncentrować na pracy i na rodzinie w domu.

69
Ćwicz swój umysł – nie tylko ciało

Każdy wie jakie korzyści możemy czerpać z ćwiczeń fizycznych jednak nie każdy wie, że ćwiczenia umysłowe są również niezwykle ważne. Krzyżówki, szachy, puzzle, anagramy, sudoku itp. - te wszystkie ćwiczenia sprawią, że łatwiej będziesz się uczyć i zapamiętywać.

70
Czytaj książki filozoficzne

Piękno filozofii polega na tym, że nie jest ani prawdziwa ani fałszywa. Tak czy inaczej, czytanie o różnych poglądach filozoficznych na temat świata i życia rozbudzi twój umysł.

71
Pozbądź się kart kredytowych

Zapomnieliśmy już, jak to jest, jak czeka się na rzeczy, które chcielibyśmy mieć. Obecnie, zamiast oszczędzać i składać na coś, po prostu wyjmujemy kartę kredytową i to kupujemy. Używanie karty jest zbyt łatwe i zbyt szybkie. Spraw, aby obiekt twoich marzeń stał się bardziej cenny poprzez oszczędzanie na niego. Oszczędzanie zdyscyplinuje twój umysł oraz zmieni nawyki bezmyślnego wydawania pieniędzy.

72
Oglądnij jakiś filmik na temat motywacji na Youtube

Pierwszą rzeczą jaką zrobisz po przebudzeniu się (wcześniej możesz tylko napić się wody, ponieważ organizm po całej nocy jest odwodniony, co źle wpływa na pracę mózgu i całego ciała), wejdź na stronę Youtube, wpisz „motywacja” i oglądnij kilka filmików. Dodadzą ci one sił do działania na cały dzień.

73
Bądź na bieżąco z nowymi teoriami

Bądź na bieżąco w każdej dziedzinie, która cię interesuje. Nowe teorie i odkrycia są bardzo interesujące, szczególnie te z dziedziny psychologii.

74
Rób jedną czynność dziennie, która przybliży cię do upragnionego celu

Zarówno pewność siebie jak i poczucie własnej wartości czy zdobywanie wyznaczonych celów można osiągnąć tylko poprzez podejmowanie działań w określonym kierunku. Jeśli będziesz bierny nie osiągniesz nic. Musisz działać. Im więcej będziesz działać, tym szybciej osiągniesz to czego pragniesz.

75
Bądź zawsze na bieżąco na temat mody

Bądź na bieżąco ze zdrowiem, urodą i możliwościami rozwoju osobistego. Tylko ci, których myśli ciągle błądzą i szukają coraz to nowych rozwiązań zdobędą prawdziwą mądrość.

76
Zestaw ze sobą wszystkie czynniki stresogenne

Najpierw zajmij się i wyeliminuj rzeczy, które cię najbardziej stresują. Im mniej będziesz mieć stresu, tym twój mózg będzie mniej przeciążony i będzie sprawniej działać.

77
Pij kawę i herbatę

Badania naukowców z King's College w Londynie dowodzą, że kawa i herbata zwiększają wydajność mózgu. Przeciwutleniacze oraz kofeina może pomóc w walce z początkiem choroby Alzheimera o 30-60%. Picie 30 filiżanek dziennie nie jest oczywiście dobre, ale 3-5 jest jak najbardziej w porządku.

78
Bądź pewny siebie

Wiele osób potrafi ocenić pewność siebie innej osoby na podstawie jej sposobu chodzenia. Chodź zawsze wyprostowany i tak, jakbyś miał jakiś cel.

79
Miej zawsze swój pogląd na otaczające cię sprawy

Słuchając czy czytając różne wiadomości staraj się samodzielnie przeanalizować zdobyte informacje. Zarówno rząd jak i duże korporacje karmią nas różnymi informacjami, aby nami manipulować. Nie pozwól im wpłynąć na twój własny osąd i sposób myślenia.

80
Uprawiaj jogę

Joga jest jednym z najlepszych sposobów na uwolnienie się od stresu i poprawienie jasności myślenia.

81
Zamień ręce

Zacznij więcej używać swojej mniej dominującej ręki. Jeśli jesteś praworęczny zacznij używać lewej ręki i na odwrót. Jeśli jesteś oburęczny zacznij używać stóp.

82
Jedz dużo ryb

Istnieje mnóstwo dowodów na to, że ryby mają wspaniały wpływ na zdrowie i funkcjonowanie naszego mózgu.

83
Pij mniej alkoholu

Nie musisz przestawać całkowicie go pić. Wystarczy, że będziesz pić mniej.

84
Rzuć palenie

Może to być najtrudniejsza rzecz jaką zrobisz w całym swoim życiu jednak warto. Jak przestaniesz palić będziesz czuć się dużo lepiej, będziesz mieć więcej energii a twój mózg będzie sprawniejszy.

85
Naucz się technik głębokiego oddychania

W ten sposób dostarczysz swojemu umysłowi więcej tlenu co przyniesie ci korzyść w postaci jasnych myśli.

86
Spraw sobie kota lub psa

Jeśli żyjesz samotnie to dlaczego nie pójdziesz do sklepu i nie kupisz sobie psa czy kota. Ludzie, którzy mają zwierzęta w domu są mniej samotni, bardziej aktywni a ich poziom stresu jest niższy.

87
Przełam rutynę

Jeśli należysz do osób, które zawsze robią daną rzecz konkretnego dnia lub w jakiś określony sposób to przełam rutynę i coś zmień. Dzięki temu twój mózg będzie bardziej aktywny.

88
Spróbuj nowego jedzenia

Mamy pewne nawyki żywieniowe od wielu lat i zwykle jemy każdego dnia określone rzeczy. Jeśli twój wachlarz potraw jest zamknięty zacznij wprowadzać do kuchni nowe potrawy i nowe przepisy.

89
Rozbudź swój umysł na koncercie

Może to być koncert rockowy, orkiestra dęta itp. Dzięki koncertowi na żywo i ludziom, którzy bawią się przy takiej samej muzyce pobudzisz zarówno swój umysł jak i emocje.

90
Przyłącz się do jakiejś grupy w Internecie

Przyłącz się do grupy dyskusyjnej, aby dowiedzieć się czegoś więcej na interesujący cię temat. Chcesz rozkręcić swój biznes? Chcesz więcej dowiedzieć się o tropikalnych rybach? Przyłącz się do odpowiedniej grupy. Dzięki grupom dyskusyjnym dowiesz się więcej, pobudzisz swój umysł do pracy, wpadniesz na nowe pomysły i poznasz ludzi o podobnych zainteresowaniach. Tysiące grup dyskusyjnych znajdziesz na www.facebook.pl.

91
Zostań wolontariuszem

Jest tysiące osób, które chciałyby wiedzieć to co ty – możesz je zatem czegoś nauczyć. Nawet jeśli wydaje ci się, że nie masz żadnych umiejętności możesz przecież pomóc komuś ze swojej społeczności (np sąsiedzkiej) w robieniu zakupów czy po prostu, dotrzymać komuś samotnemu towarzystwa.

92
Przeczytaj książkę Tao Te Ching

Jest to jedna z najlepszych książek, która pobudzi twój mózg do pracy.

93
Ćwicz cierpliwość

Czekanie w kolejkach, korku ulicznym czy na połączenie może być niezwykle frustrujące. Jeśli wykorzystasz ten czas na rozwój osobisty i skupienie się na własnych celach to frustracja bardzo szybko się ulotni. Zamiast się wściekać i złościć wykorzystaj ten czas w sposób bardziej konstruktywny.

94
Ćwicz myślenie rozbieżne (twórcze)

Polega to na szukaniu różnych rozwiązań problemów, z którymi aktualnie borykasz się w życiu. Nie oceniaj od razu swoich pomysłów tylko zapisuj je na kartce papieru tak długo, aż nie będziesz mógł wymyślić już nic innego. Możesz również zaangażować do tego innych. Dzięki takiej burzy mózgów znajdziesz naprawdę dobre rozwiązania.

95
Załóż nowy kapelusz

Edward De Bono napisał książkę zwaną Sześć Myślących Kapeluszy, w której proponuje „zakładanie” określonego kapelusza w każdej dziedzinie życia. Przykładowo, rozmawiając z dziećmi zakładasz kapelusz rodzicielski, bawiąc się z nimi zakładasz kapelusz dziecka. Świadome „zakładanie” tych kapeluszy pomoże ci lepiej wcielić się w różne role jakie odgrywasz w swoim życiu.

96
Przestań starać się robić kilka rzeczy na raz

Nie należy wykonywać kilku rzeczy na raz oprócz procesów nieświadomych takich jak np. chodzenie i mówienie. Jeśli starasz się robić kilka zadań na raz, takich jak np. robienie dzieciom śniadania, przygotowanie ich do szkoły i rozmowa przez telefon, to w rzeczywistości robisz je wszystkie mniej efektywnie, niż zrobiłbyś je, jakbyś robił je oddzielnie.

97
Napisz krótki esej na temat książki, którą przeczytałeś

Pisanie esejów sprawi, że twój mózg będzie bardziej aktywny. Zamiast wyłącznie przeczytać książkę dodatkową ją przeanalizujesz. Dzięki temu zapamiętasz znacznie więcej informacji a za kilka lat nie powiesz tego co zwykle, a mianowicie „tak, wiem, że to była świetna książka, ale zupełnie nie pamiętam o czym”.

98
Przeznacz czas na martwienie się

Jeśli masz jakieś zmartwienia to zamiast myśleć o nich przez cały dzień przeznacz dla nich określony czas. Jak już ten czas minie, nie martw się aż do następnego dnia.

99
Przestań zajmować się głupotami i zrób to, co naprawdę powinieneś

Często zamiast wziąć się za naukę czy za projekt zajmujemy się tysiącem innych rzeczy (np. sprzątaniem). Zrób to co masz zrobić, zamiast marnować czas na głupoty. To co masz zrobić samo się nie zrobi. Im szybciej się za to weźmiesz, tym szybciej skończysz.

100
Poczytaj słownik

Uczenie się jednego nowego słowa co 2-3 dni zwiększy twój zasób słownictwa rocznie o 120-180 słów!

101
Zawsze dotrzymuj swoich obietnic

Jeśli mówisz, że coś zrobisz, zrób to dobrze a nawet lepiej, gdybyś to robił bez wcześniejszej obietnicy.

Strona 1 z 24

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (9)

* Pola wymagane

Kachna
24.06.2018
Czytam to i tak się słodko uśmiecham
Agnes
10.02.2018
Bardzo przydatny i wyczerpujący artykuł. Na pewno będę stosować się do tych porad. Mam nadzieję, że uda mi się wyeliminować swoje blokady i życie stanie się łatwiejsze :) Pozdrawiam.
Przemek
16.01.2017
Świetny artykuł, pozwala głęboko się zastanowić nad naszymi celami w życiu, dzięki niemu uświadomiłem sobie, co tak naprawdę jest ważne i postanowiłem wcielić te 101 reguł w swoje życie. Wiem że to będzie naprawdę bardzo trudne zadanie, ale do odważnych świat należy.

Pozdrawiam i dziękuje.
Od dzisiaj nowy człek
11.06.2015
No cóż wielkie dzięki naprawdę mi pomogłeś.Myślę że dzięki tobie nareszcie będę bardziej otwarty na otaczający mnie świat. ^_^
poszukiwacz
26.04.2013
Mam pytanie: czy stojąc na krześle mogę słuchać muzyki, czytać, żonglować itp., czy tylko stać?
shayoki
27.03.2013
Jestem pod wrażeniem! Niesamowite jest to jak proste rady potrafią unieść człowieka na wyżyny jak i pomóc mu w "realizacji" życia! Pozdrawiam!
Mark
04.10.2012
Czytam to niemalże codziennie i staram się stosować :)
kamiq15418
09.03.2012
Moim zdaniem bardzo przypatne obrazy widac w artykule , daja bardzo dużo do myślenia i człowiek się własnie wtedy zastanawia co może zmienic w swoim życiu a przeciesz to od człowieka wszystko zależy od psychiki ludzkiej tak wiec oto tym działaniem ludziej egzystencji oraz motywacji do działania :)
fancy
02.11.2010
Rozwijanie siebie i swoich umiejętności jest kluczową rzeczą. Ostatnio czytałam książkę Tonego Buzana o pracy nad sobą w różnych sferach za pomocą tworzenia wszelkiego rodzaju map tzw. mind mapping. Według mnie jest to bardzo dobry sposób na uporządkowanie swoich rzeczy a także wzbogacenie i usprawnienie swojego działania w pracy czy w życiu osobistym. Szukając więcej informacji na ten temat trafiłam na różnego rodzaju szkolenia w May Agency, które opierają w głównej mierze na tej technice. Próbował ktoś może?