likier z borówek amerykańskich

Jak zrobić likier z borówki amerykańskiej?
ProhibicjaProhibicja - specjalista Tipy.pl

Borówka amerykańska to owoc, którego potencjał jest rzadko doceniany, zwłaszcza przez osoby, które lubią domowej roboty nalewki. A szkoda. Wystarczy skosztować choć kropelkę likieru z borówki, aby przekonać się, że trunek ten wart jest starań. Z poniższego przepisu uzyskasz około 6 szklanek likieru. Szczegóły znajdziesz w dalszej części porady.
P

3 szklanki wódki, 2 szklanki świeżych borówek amerykańskich, 2 szklanki cukru, 2 szklanki wody.

1
Za pomocą blendera zmiksuj borówki z wódką. Wlej całość do dużego słoja i szczelnie zakręć. Wstrząśnij słoik i odłóż w chłodne, ciemne miejsce na 2 tygodnie. Codziennie wstrząsaj jego zawartość.
2
Po upływie tego czasu odkręć słoik i skosztuj, czy likier jest wystarczająco aromatyczny. Jeśli nie, dodaj do niego więcej puree z borówek i pozostaw na kolejne kilka tygodni.
3
Gotowy likier przecedź przez sitko wyłożone filtrem do kawy. Musisz się pozbyć wszystkich drobinek owoców. Możliwe, że będzie to wymagać przefiltrowania likieru dwa razy.
4
Przygotuj syrop cukrowy. W rondelku umieść cukier i wodę i podgrzewaj ciągle mieszając do czasu, aż cukier się rozpuści. Zdejmij rondel z ognia i pozostaw syrop do całkowitego ostygnięcia.
5
Wlej około 1,5 szklanki syropu do odcedzonego likieru. Wymieszaj i skosztuj, czy jest wystarczająco słodki. Polecam mieszać oba składniki w proporcji 1:1, ale ostateczny wybór zależy od osobistych preferencji.
6
Gotowy likier przelej do czystych butelek i zakręć. Odłóż go na około tydzień w chłodne, ciemne miejsce. Dzięki temu jeszcze bardziej zyska na smaku.
7
likier z borówki amerykańskiej
Jeśli chcesz, by w butelce z likierem znajdowały się owoce (patrz zdjęcie), przed wlaniem do niej trunku musisz wykonać następujące czynności:

  • Dzień przed przelaniem gotowego likieru do butelki, namocz porcję świeżych borówek w wódce i pozostaw na noc. Odrzuć wszystkie przejrzałe i miękkie owoce. Włóż całość do lodówki.
  • Tuż przed zabutelkowaniem likieru, odcedź owoce i umieść je w butelce.
  • Zalej owoce likierem pozostawiając w butelce około 2-3 cm wolnego miejsca. Zakręć.
  • Analogicznie jak wspomniano w kroku poprzednim, odstaw butelkę w ciemne i chłodne miejsce na okres jednego tygodnia.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane