lemoniada z czerwonej porzeczki

Jak zrobić lemoniadę z czerwonej porzeczki?
ProhibicjaProhibicja - specjalista Tipy.pl

Czerwona porzeczka to owoc, który doskonale nadaje się na orzeźwiającą, lekko kwaskowatą lemoniadę. Gdy rozkoszuję się nią w upalne dni myślę nawet, że smakuje mi znacznie bardziej, niż klasyczna wersja z cytryną. Jeśli chcesz przenieść twój napój na jeszcze wyższy poziom doznań smakowych, dodaj do niego odrobinę wody różanej. Uwierz mi, że warto.
P

Na 6-8 porcji: 5-6 szklanek wody, 1/2-1 szklanki cukru, 3/4-1 szklanki świeżo wyciśniętego soku z cytryny, 2 łyżki-1/4 szklanki syropu z porzeczek (przepis na końcu artykułu), opcjonalnie: woda różana do smaku, płatki róży i porzeczki do dekoracji

1
Zacznij od przygotowania syropu cukrowego. W rondelku podgrzej 1 szklankę wody i cukier. Gdy woda zacznie wrzeć, mieszaj zawartość rondelka do czasu, aż cukier całkowicie się rozpuści. Pozostaw do ostygnięcia.
2
Sok z cytryny i ostudzony syrop cukrowy wlej do dzbanka. Dodaj 4 (lub więcej) szklanki zimnej wody. Sprawdź czy lemoniada jest odpowiednio słodka. W razie potrzeby zmodyfikuj jej smak dodając więcej syropu lub soku z cytryny.
3
Teraz wlej do dzbanka przygotowany wcześniej syrop z porzeczek (przepis na końcu artykułu). Opcjonalnie dodaj odrobinę wody różanej (stopniowo, woda różana ma bardzo silny aromat). Udekoruj płatkami róż i czerwoną porzeczką.
4
Przepis na syrop z czerwonej porzeczki

Składniki: 2 szklanki czerwonej porzeczki, 1 szklanka cukru, 3/4 szklanki wody

Porzeczki opłucz i umieść w dużym rondlu. Nie musisz usuwać ogonków. Dodaj cukier i wodę. Doprowadź całość do wrzenia i gotuj do czasu, aż porzeczki zmiękną i pomarszczą się (około 2 minuty). Zdejmij rondel z ognia i delikatnie dociśnij owoce do jego dna. Poczekaj, aż puszczą sok. Powinno to potrwać około 15-20 minut. Następnie odcedź syrop przez drobne sitko. Pozostaw do ostygnięcia.
?

Wskazówki
Zamiast zwykłej wody, możesz użyć wody gazowanej. Otrzymasz wówczas lemoniadę z bąbelkami.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane