pułapka na muszki owocówki z octu

Jak zrobić pułapkę na muszki owocówki z octu?

MarcinKMarcinK - specjalista Tipy.pl
Jeden przejrzały owoc. Tyle wystarczy, żeby w twojej kuchni doszło do inwazji małych, ale niezwykle upartych muszek owocówek. Nawet jeśli wyrzucisz sprawcę całego zamieszania i dokładnie posprzątasz kuchnię, muszki nie znikną. Jak się ich pozbyć na dobre? Na szczęście wystarczy prosta pułapka. Jak ją zrobić dowiesz się z tej porady.
P

szklanka lub kubek, foliowy woreczek na tyle duży, żeby można go było nałożyć na szklankę, gumka recepturka, ocet jabłkowy

1
Muszki nie są zbyt rozgarnięte. Mają za to doskonale rozwinięty węch. Gdy wyczują rozkładający się owoc, lecą do niego na nic nie zważając. Zamiast owocem można je zwabić octem. Trzeba tylko zadbać o to, by z przygotowanej na nie zasadzki już nie uciekły. Oto jak to zrobić.
2
Wlej niewielką ilość octu jabłkowego do szklanki (na wysokość około 2-3 cm licząc od jej dna). Ocet jabłkowy ma przyjemny, owocowy aromat, któremu muszki wprost nie mogą się oprzeć.
3
Odetnij róg foliowego woreczka. Otwór powinien być na tyle duży, żeby muszki mogły przez niego wlecieć, ale jednocześnie trudno było im się wydostać.
4
Nałóż worek na szklankę w taki sposób, żeby otwór znajdował się dokładnie na środku.
5
„Wciśnij” worek nieco do środka szklanki, by uformował coś na kształt lejka. Folia nie może stykać się z powierzchnią octu! Zabezpiecz worek gumką recepturką.
6
Umieść pułapkę w miejscu, gdzie gromadzi się najwięcej muszek – w pobliżu kosza na śmieci, pojemnika na kompost itp. Jeśli inwazja muszek jest ogromna, przygotuj kilka takich pułapek i rozmieść je w strategicznych miejscach domu.
7
Muszki wlecą do szklanki poprzez otwór w folii. Nie będą mogły się jednak wydostać na zewnątrz. W ciągu kilku dni w szklance zobaczysz prawdziwe „muszkowe” cmentarzysko. Wyrzuć wówczas zawartość pułapki i – jeśli istnieje taka potrzeba – napełnij ją od nowa świeżym octem jabłkowym. Pozwoli to pozbyć się reszty „niedobitków”.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Fajny Bobas Srający tęcza
09.09.2018
przez to dostałem kataru i kaszlu
mariaawaria.1986
11.08.2016
Walczyłam długo z muszkami owocówkami i ni9estety ten sposób zawiódł. POmógł dopiero jakis mega chemiczny środek.