likier z wiśni

Jak zrobić likier z wiśni?

ProhibicjaProhibicja - specjalista Tipy.pl
likier z wiśni
1 z 5
To receptura dziedziczona z pokolenia na pokolenie. Nie jest już sekretna, ponieważ została ujawniona szerokiemu gronu amatorów domowych nalewek. Użyte w przepisie wiśnie nie są wydrylowane. Dzięki temu likier ma szlachetny, nieco gorzko-migdałowy posmak. Jeśli ci to nie odpowiada, usuń pestki. Do sporządzenia podstawowego likieru najlepiej użyć czystego spirytusu. Później, jeśli zajdzie taka potrzeba, można wzmocnić trunek zwykłą wódką. Szczegóły poniżej. Z zamieszczonego tutaj przepisu uzyskasz około 3 litry likieru wiśniowego.
P

0,5 litra spirytusu 95%, 1kg cukru, 750 ml wody, 1,5 kg dojrzałych wiśni, duży słój z wieczkiem

1
likier z wiśni - krok 1
Wiśnie dokładnie opłucz i osusz. Układaj je w słoju warstwami. Najpierw warstwa wiśni zasypana warstwą cukru. Następnie znów ułóż w słoju warstwę wiśni i zasyp kolejną warstwą cukru. Kontynuuj aż zużyjesz wszystkie owoce. Ostatnią warstwę powinien stanowić cukier.
2
likier z wiśni - krok 2
Wlej do słoja wodę, a po niej wódkę. Zakręć go. Przez kolejny tydzień codziennie mieszaj zawartość słoja długą łyżką. Cukier, który się w nim znajduje, powinien całkowicie się rozpuścić.
3
likier z wiśni - krok 3
Siódmego dnia zauważysz, że likier nieco pociemniał. Oznacza to, że nadaje się do spożycia. Znacznie lepiej będzie jednak smakować, jeśli pozostawisz go „w zamknięciu” przez 5-6 tygodni.
4
likier z wiśni - krok 4
Jeśli chcesz uzyskać mocniejszy trunek, zmieszaj odcedzony likier z taką samą ilością alkoholu i syropu cukrowego (300g cukru i 200 ml wody na każdy litr likieru). Np. jeśli otrzymałeś 3 litry likieru wiśniowego, dodaj do niego jeszcze 3 litry wódki i syrop cukrowy zrobiony z 900g cukru na 600 ml wody (podgrzanych na średnim ogniu, aż cukier rozpuści się, a następnie ostudzonych). Wymieszaj wszystko i pozostaw na miesiąc. Po tym czasie zabutelkuj.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane