nalewka orzechowa bez cukru

Jak zrobić nalewkę orzechową bez cukru?
ProhibicjaProhibicja - specjalista Tipy.pl

Lubisz domowe nalewki, ale nie możesz się nimi cieszyć ze względu na dodany do nich cukier? Jest rozwiązanie. Skorzystaj z tego przepisu i przygotuj domową nalewkę z orzechów laskowych, która nie zawiera cukru i jest niskokaloryczna. W niczym nie umniejsza to jej smaku. Przekonaj się i spróbuj.
P

25 dkg orzechów laskowych (grubo posiekanych), 1 szklanka wódki, 1/2 szklanki brandy, 1/2 szklanki wody, 3 łyżki erytrolu, 3 łyżki ksylitolu, 1/2 łyżeczki ekstraktu z orzechów laskowych (opcjonalnie), 1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego

1
Posiekane orzechy umieść w słoju i zalej wódką oraz brandy. Zakręć słój, porządnie wstrząśnij i odstaw w ciemne, chłodne miejsce na dwa tygodnie. Co kilka dni potrząsaj jego zawartość.
2
W małym rondelku umieszczonym na średnim ogniu zagotuj wodę z erytrolem i ksylitolem. Gotuj ją przez 5 minut, mieszając do czasu, aż słodziki całkowicie rozpuszczą się, a uzyskany w ten sposób syrop lekko zgęstnieje. Pozostaw do ostygnięcia.
3
Wlej syrop do słoja z orzechami. Dodaj zimną wodę oraz ekstrakt waniliowy i (opcjonalnie) orzechowy. Zakręć, wstrząśnij i odstaw w chłodne miejsce na kolejny tydzień.
4
Po upływie tego czasu przecedź nalewkę przez wyłożone szmatką sitko lub filtr do kawy. Możliwe, że trzeba to będzie zrobić kilkukrotnie.
5
Gotową nalewkę zabutelkuj. Wystarczy na około 10 porcji.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

wrotka
28.10.2015
jaką smakową brandy radzisz dodać - kawową czy czekoladową?