oszczędzanie energii zimą, jak obniżyć rachunki za prąd, ogrzewanie w zimie

Jak zmniejszyć zużycie energii zimą?

AdelaAdela - specjalista Tipy.pl
Zimą, kiedy więcej czasu spędzamy w domu przed telewizorem, komputerem czy przy książce, ogrzewając się przy ustawionym na największą moc grzejniku, musimy się liczyć ze sporym wzrostem rachunków za energię elektryczną. Jest jednak kilka sposobów na zmniejszenie zużycia energii zimą. Oto niektóre z nich:
1
Wyreguluj termostat na 20 st. Celsjusza w trakcie dnia.
2
Skręć ogrzewanie, kiedy idziesz spać, schowaj się pod kołdrą lub elektrycznym kocem, żeby zatrzymać ciepło.
3
Gdy jesteś w domu ubieraj dwie pary skarpet, spodnie i bluzy z długim rękawem. Taki strój przygotuj również do spania. Innymi słowy, ubieraj się tak jak na zimę przystało! Czy naprawdę musisz oglądać telewizję w krótkich spodenkach w środku lutego?
4
Zamknij drzwi i pozamykaj okna w pokojach, z których nie korzystasz w trakcie dnia.
5
Spuść żaluzje i zasłoń zasłony. Kup grube lub izolowane zasłony lub po prostu przyszyj prześcieradło od wewnętrznej strony twoich obecnych zasłon.
6
Oszczędnie używaj piekarnika elektrycznego, a jeśli już z niego korzystasz, po zakończeniu zostaw drzwiczki otwarte, żeby ogrzać pomieszczenie.
7
Włączaj zmywarkę tylko gdy jest pełna.
8
Zawsze zamykaj drzwiczki od lodówki.
9
Włączaj grzejnik w pomieszczeniu, w którym się znajdujesz i zamykaj drzwi. Unikaj zbyt częstego otwierania drzwi, a pokój szybko się nagrzeje.
10
Uszczelnij zewnętrzne drzwi od spodu ręcznikami lub prześcieradłem. To samo możesz zrobić z drzwiami do pokojów, w których zakręciłeś ogrzewanie.
?

Wskazówki
* Zainstaluj termostat programowalny, a zaoszczędzisz jeszcze więcej pieniędzy. Gdy wychodzisz z domu, ustaw temperaturę na 15-18 stopni.

!

Uwaga!
* Nie wyłączaj ogrzewania jeśli temperatura na zewnątrz jest mniejsza niż zero stopni Celsjusza.

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

katarzynka
13.09.2012
najgorzej jak ściany nieocieplone i nieszczelne okno, bo co nagrzejemy to zaraz ucieka i tak w kółko.
zastanawiam się w tym roku nad ociepleniem, ponoć jesień jest najlepszą, a jak u was? macie ocieplony domy? lepiej?
Zbig
27.09.2011
@Rama:
Ekrany zagrzejnikowe (mata ze styropianu z warstwą folii aluminiowej) dają około 3-5% oszczędności, różne źródła różnie podają.

Niemniej jak zsumować kilka pomniejszych oszczędności to efekt końcowy może być całkiem satysfakcjonujący :)