oszczędzanie pieniędzy

Jak oszczędzać pieniądze w budżecie domowym?
aurelion - specjalista Tipy.pl

Wszyscy narzekamy na brak pieniędzy. Nie ma się co dziwić, zarabiamy niewiele, a koszty życia w naszym kraju do niskich nie należą. Jednak jeśli choć trochę zmienimy nasze przyzwyczajenia, zaoszczędzimy nawet 300 złotych miesięcznie. Zadbamy też o środowisko i własne zdrowie. Wystarczy kilka drobnych zmian w budżecie domowym. Jakich? Podpowie ci ten artykuł.
1
Zrezygnuj z chemii

Można wyczyścić mieszkanie, umyć się i zrobić pranie, zastępując środki chemiczne zwykłym mydłem, sodą, sokiem z cytryny i octem. Zaoszczędzimy w ten sposób nawet kilkadziesiąt złotych miesięcznie. A unikając kontaktu ze szkodliwymi substancjami, zadbamy też o zdrowie i środowisko.
2
Spisuj wydatki

Oszczędzanie nigdy się nie powiedzie, jeśli nie zaczniemy spisywać wydatków. Dzięki liście przychodów i rozchodów jasno zobaczymy, gdzie znikają nasze pieniądze. Odkryjemy również, z jakich zakupów możemy bez trudu zrezygnować, które ograniczyć i ile uda się odłożyć bez nadmiernego zaciskania pasa…
3
Weź kanapki

Prostym i niekłopotliwym sposobem zaoszczędzenia nawet 10 zł dziennie jest zabieranie ze sobą posiłków do pracy. I wcale nie muszą to być nudne kanapki. W szczelnie zamykanym pojemniku możemy przynosić sałatki, kaszę z warzywami, porcję tarty, duszone mięso z makaronem czy risotto. Będzie smaczniej i taniej.
4
Kupuj rozsądnie

Ponad 30% Polaków wyrzuca żywność. Dzieje się tak dlatego, że źle planujemy zakupy. Przed pójściem do sklepu nie sprawdzamy, co mamy w lodówce.
Nabywamy produkty, których potem nie wykorzystujemy. Aby nie marnować pieniędzy, zaplanujmy jadłospis na tydzień. A potem wybierajmy tylko to, co jest potrzebne do naszego menu.
5
Sprzedaj stare

Przedłużamy umowę z operatorem i dostajemy nowy telefon? Nie zatrzymujmy starego, bo i tak nie będziemy z niego korzystać… Sprzedajmy go w punkcie skupującym stare komórki lub wystawmy na portalu aukcyjnym. Dzieci lub wnuki na pewno nam w tym pomogą. A gdy się powiedzie, nie poprzestawajmy na telefonie.

Zróbmy w domu remanent i sprzedajmy pozostałe zbędne rzeczy. W każdym domu znajdzie się coś, co inni chętnie kupią. A my możemy w ten sposób zarobić nawet kilkaset złotych. Sami również kupujmy niektóre używane rzeczy zamiast nowych np. meble, książki czy sprzęt RTV.
6
Idź w tygodniu

Aby zaoszczędzić, często rezygnujemy z rozrywek. Nie chodzimy do kina czy teatru. Tymczasem wystarczy wybrać się na film w tygodniu, zamiast w weekend, aby zaoszczędzić na biletach nawet 50%. Teatry również oferują bilety promocyjne. Trzeba o nie pytać w kasach lub sprawdzać w internecie. Latem spektakle wystawiane są także za darmo na rynkach i placach wielu miast.
7
Wsiądź na rower

Łatwym sposobem na odłożenie sporej sumy pieniędzy jest rezygnacja z dojeżdżania do pracy samochodem. Bilet miesięczny na autobus i tramwaj wyniesie nas o wiele taniej. Jeszcze więcej zaoszczędzimy, gdy przesiądziemy się na rower. Teraz, kiedy jest ciepło, codzienna przejażdżka to czysta przyjemność. Zyskamy nawet kilkaset złotych miesięcznie i znacząco poprawimy swoją kondycję.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane