podręczniki szkolne

Dla kogo bezpłatne podręczniki?
aurelion - specjalista Tipy.pl

Nie oszukujmy się. Każdy kto ma dziecko w wieku szkolnym wie, że wyprawka do szkoły kosztuje majątek. Jeśli mamy kilkoro dzieci w różnym wieku, koszty rosną. Jednak z pomocą przychodzi nam państwo. Możemy się bowiem ubiegać o bezpłatne podręczniki dla naszych pociech. Komu się należą? Jak je uzyskać? Na zakup jakiego typu książek pozwala program Ministerstwa Edukacji Narodowej? Tego dowiesz się w dalszej części porady.
1
W ubiegłym roku z kupionego przez państwo podręcznika dla pierwszoklasistów korzystali wszyscy uczniowie państwowych szkół podstawowych. Jednak rządowy program na zakup książek jest systematycznie rozszerzany – do 2017 roku bezpłatne podręczniki otrzymają wszyscy uczniowie szkół podstawowych i gimnazjów.
2
Uczniowie pierwszych klas otrzymają podręcznik „Nasz elementarz”, książkę do nauki języka obcego oraz ćwiczenia.

W tym roku książki dostaną także uczniowie klas II – podręcznik „Nasza szkoła” i książkę do nauki języka obcego.
3
Dodatkowo szkoła otrzyma z Ministerstwa Edukacji Narodowej 50 zł na zakup ćwiczeń dla każdego dziecka.

Szkoły dostaną także dotacje celowe na zakup książek dla czwartoklasistów (po 140 złotych na ucznia) oraz dla uczniów I klasy gimnazjum (po 270 zł na dziecko). Będą to nowe książki kupione w tym roku od wydawców.
4
Dyrektorzy szkół otrzymają też po 25 zł na ucznia (IV klasy podstawówki i I gimnazjum), za które kupione będą ćwiczenia i inne materiały uzupełniające.

Dotacji nie można przeznaczyć na zakup książek do przedmiotów nieobowiązkowych, np. religii, etyki lub nauki drugiego języka obcego.

Książki są własnością szkoły i mają służyć trzem kolejnym rocznikom uczniów.
5
Pozostali rodzice mogą się ubiegać o dofinansowanie z MEN wyprawki szkolnej. W tej kwestii brane jest pod uwagę kryterium dochodowe. Żeby ubiegać się o pomoc, miesięczny dochód na członka rodziny nie może przekraczać 574 zł.

Wysokość dofinansowania może wynosić od 225 zł do 445 zł. W przypadku zakupu podręczników do kształcenia specjalnego wysokość ta może sięgać 770 zł.

Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej: www.men.gov.pl.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane