zastawa bożonarodzeniowa - zrób to sam

Jak zrobić talerz na ciastka z motywem bożonarodzeniowych lampek?

SamosiaSamosia - specjalista Tipy.pl
Święta to czas szczególnie ważny dla każdego z nas. To czas spotkań z rodziną przy wspólnym stole. Zadbaj więc, by w twoim domu był odpowiedni nastrój. Zaskocz gości drobnymi dekoracjami. Z pewnością każdy będzie zaskoczony, gdy podasz ciasto na oryginalnym talerzu z motywem bożonarodzeniowych lampek. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak go zrobić.
P

* Płaski przeźroczysty talerz o średnicy 25 cm
* Nożyczki
* Taśma maskująca
* Zestaw końcówek na buteleczki z farbą
* Farbki do szkła: czarna, zielona, biała, żółta, czerwona i niebieska
* Szablon
* Talerzyki jednorazowe z pianki
* Pędzelki

1
malowanie talerzy, wzór świąteczny
Kliknij na zdjęcie obok, aby je powiększyć i wydrukuj. Jeśli rozmiar wzoru nie odpowiada twojemu talerzowi, to zmień go w programie do obróbki zdjęć np. IrfanView.
2
Natnij talerz wzdłuż jego krawędzi.
Wytnij cały szablon wzdłuż krawędzi, a następnie zrób kilka 1 cm poprzecznych nacięć wokół zewnętrznej krawędzi, co ułatwi nam dopasowanie szablonu do kształtu talerza. Dopasuj szablon układając go wzorem do dołu na wierzchniej stronie talerza, a następnie przymocuj za pomocą taśmy. Projekt będzie widoczny na dolnej stronie talerza.
3
malowanie talerza - wzór świąteczny
Poćwicz malowanie gdzieś na boku, a następnie narysuj na talerzu kable i nasadki idące do każdej żarówki za pomocą cieniutkiego pędzelka i czarnej farby. Rysuj dwie linie przewodów, w taki sposób, abyś później mógł wypełnić miejsce pomiędzy tymi liniami kolorem zielonym.

Pozostaw talerz do wyschnięcia. Pędzelek szybko i dokładnie przemyj po każdym użyciu.
4
malowanie na talerzu
Zmieszaj niewielką ilość zielonej farbki z wodą na jednorazowym talerzyku. Posługując się szablonem, na namalowanych czarnych liniach, przypominających zwinięte przewody lampek, przy pomocy cienkiego pędzelka namaluj linie zielone. Użyj również zielonej farbki do wypełnienia obszaru i gniazda dwóch zielonych lampek. Pamiętaj, aby malować zawsze w tym samym kierunku. Pozostaw talerz do wyschnięcia. W razie potrzeby czynność możesz powtórzyć.
5
Teraz niewielka ilość białej farbki zmieszaj z odrobina wody i pomaluj białe żarówki. Tą samą czynność wykonaj z pozostałymi kolorami farbek: żółty, czerwony i niebieski.
6
Postępuj zgodnie z instrukcjami producenta farbek do szkła, który podaje nam jak suszyć, wypalać i dbać o emalię.
?

Wskazówki
* Jeśli popełniłeś jakiś błąd, możesz go łatwo naprawić poprzez zmycie farbki za pomocą wody zanim jeszcze zdarzy zaschnąć. Jeśli emalia wyschnie, zdrap ją przy użyciu paznokcia. Możesz to zrobić, dopóki emalia nie zostanie utrwalona.

Powiązane porady

gotowa szopka bożonarodzeniowa
Aniołki na Wigilię i Boże Narodzenie
Mikołaj

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane