praca z domu

Jak organizować pracę w domu?

aurelion - specjalista Tipy.pl
Pracodawcy coraz częściej decydują się na zatrudnianie telepracowników. Niższe są koszty, nie potrzeba biura, każdy pracuje w swoim mieszkaniu, a jedyna kontrola ogranicza się do kontaktu telefonicznego czy mailowego. Jednak nie każdy potrafi się na telepracę przestawić. Jak zorganizować sobie czas i przestrzeń, by dobrze wywiązywać się z obowiązków? Podpowiedzi znajdziesz w tej poradzie.
1
Narzuć sobie reżim

Praca w domu wymaga samodyscypliny. Godziny jej wykonywania zwykle nie są ustalone – rozliczani jesteśmy z efektów. Jeśli tak jest, sama wyznacz sobie, kiedy pracujesz. Nie śpij do południa, w ciągu dnia jesteśmy najefektywniejsi, nie psuj tego rytmu.
2
Miej dobre miejsce

Wygospodaruj w domu kąt do pracy. Wykonywanie obowiązków przy kuchennym stole jest trudne, bo kojarzy nam się on z całkiem innymi zadaniami. Niech w miejscu pracy znajdą się tylko te przedmioty, które się z nią wiążą. Bibeloty rozpraszają i utrudniają koncentrację.
3
Szanuj swój czas

Pracując w domu, nie jesteś sama? Naucz bliskich, by Ci nie przeszkadzali. Nie dawaj się wciągać w wir domowych spraw, bo nigdy nie uporasz się z obowiązkami. Nie pozwól, by wydzwaniała do Ciebie przyjaciółka czy zaglądała sąsiadka. W końcu pracujesz.
4
Rozleniwieniu – stop

Nie siadaj do biurka w szlafroku, bo nie sprzyja wykonywaniu obowiązków. Nie chodź w kółko do kuchni po ciastka i kolejną kawę. Wyznaczając sobie przerwę na obiad, przyzwyczaisz organizm do stałych pór posiłków i łatwiej skupisz się na pracy.
5
Pomoc z zewnątrz

Jeśli mimo wszystko masz problem ze zmobilizowaniem się, nie wahaj się prosić o pomoc. Mądry szef powinien umieć Cię wesprzeć. Ale jeśli nie możesz na niego liczyć, zwróć się do kogoś zaufanego, by zapewnił Ci odpowiednią kontrolę. I staraj się!

Powiązane porady

praca w domu
dorabianie przez internet
pielęgnacja dłoni

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane