szaszłyki z kurczakiem i warzywami

Jak zrobić szaszłyki na grilla z kurczakiem i warzywami?

ivonaivona - specjalista Tipy.pl
Odejdźcie w zapomnienie pospolite udka z kurczaka. Żegnajcie przerobione na milion sposobów kiełbaski. Nadchodzi era szaszłyka. Ale nie byle jakiego szaszłyka. Szaszłyka po królewsku – z kurczakiem, pomidorkami, cebulą i młodymi ziemniaczkami. Ośmielisz się go nie spróbować?
P

0,5 kg młodych ziemniaków (mytych), 1 łyżeczka soli (do wody na ziemniaki), 0,5 kg piersi z kurczaka, 1/2 szklanki pesto (kupionego lub zrobionego według przepisu TUTAJ), 1/3 szklanki jogurtu naturalnego, 3/4 łyżeczki soli, 1/2 łyżeczki pieprzu, 1 mała cebula pokrojona na kawałki wielkości około 3 cm, 24-28 pomidorków koktajlowych, 1 łyżka soku z cytryny, 12-14 patyczków do szaszłyków

1
Umyte młode ziemniaki umieść w garnku i zalej wodą tak, by sięgała około 3 cm ponad ich powierzchnię. Dodaj sól i wymieszaj. Doprowadź wodę do wrzenia, a następnie gotuj ziemniaki jeszcze przez około 10 minut. Nie rozgotuj ich. Gdy wbijesz w nie nóż, powinien wchodzić z lekkim trudem. Odcedź ziemniaki i pozostaw do ostygnięcia.
2
Filety pokrój w kostkę wielkości około 3 cm. Do dużej torebki strunowej wlej pesto, jogurt, sok z cytryny oraz dodaj sól i pieprz. Wymieszaj. Następnie wrzuć do środka kawałki kurczaka, cebulę, ziemniaki i pomidorki koktajlowe. Masuj zawartość woreczka, by rozprowadzić marynatę równomiernie po wszystkich elementach. Następnie włóż całość na minimum 2 godziny (a najlepiej na całą noc) do lodówki.
3
Patyczki do szaszłyków zanurz na pół godziny w misce z wodą. Tuż przed rozpoczęciem grillowania, nabij na nie składniki szaszłyków w kolejności pomidor – kurczak-cebula-ziemniak. Na każdym patyczki zmieszczą się po dwie porcje każdego ze składników.
4
Natłuść ruszt grilla. Grilluj szaszłyki w wysokiej temperaturze i pod przykryciem przez około 8-10 minut. W połowie tego czasu przewróć je na drugą stronę.

Powiązane porady

grillowanie
słodkie ziemniaki
Grilowane pomidory

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane