wolontariat w Afryce

Jak zostać wolontariuszem w Afryce?

ChomikChomik - specjalista Tipy.pl
Istnieje mnóstwo możliwości wolontariatu w Afryce. Możesz nieść pomoc społeczeństwu, dzikim zwierzętom lub zajmować się ochroną przyrody. Sam możesz zdecydować jaki rodzaj pomocy chcesz udzielić innym. Przeczytaj poniższe wskazówki, by dowiedzieć się, jak zostać wolontariuszem w Afryce.
1
Zdecyduj jaki rodzaj pracy cię interesuje. Może to być praca związana z twoim zawodem. Możesz nieść pomoc dzieciom lub zwierzętom, pomagać w szpitalach lub na stołówkach. Pamiętaj, że wolontariuszem w Afryce może zostać tylko osoba pełnoletnia i zdrowa.
2
Poszukaj w Internecie wiadomości na temat organizacji zajmujących się wolontariatem w Afryce. Znajdziesz mnóstwo wyników. Twoim zadaniem jest wybranie najodpowiedniejszej dla siebie. Wejdź na stronę Polskiej Akcji Humanitarnej, znajdziesz tam aktualne oferty i wszystkie niezbędne informacje.
3
Zapoznaj się z założeniami wybranej przez ciebie organizacji. Zastanów się czy są one zgodne z twoimi przekonaniami i oczekiwaniami.
4
Zgłoś swoją kandydaturę. Wyślij na adres organizacji swoje dane. Większość z nich wymaga jedynie CV i listu motywacyjnego. Określ dlaczego chcesz zostać wolontariuszem oraz jaki rodzaj działań cię interesuje. Zwróć uwagę na swoje cechy i umiejętności, które będą przydatne podczas niesienia pomocy innym.
5
Jeśli organizacja zdecyduje się, by zaakceptować twoją kandydaturę, będziesz mieć zaledwie kilka tygodni na załatwienie przed wyjazdem wszelkich niezbędnych formalności. Będziesz musieć podpisać umowę, wyrobić paszport, itp.
6
Bądź przygotowany na specjalne szkolenie. Niektóre organizacje, zanim wyślą wolontariuszy na misję, organizują im obowiązkowe szkolenia. Mają one na celu pomóc ci przygotować się do pobytu za granicą.
7
Po załatwieniu wszelkich formalności, czas się spakować. Weź wszystkie twoim zdaniem niezbędne rzeczy. Nie przesadzaj jednak z ilością bagażu – jedziesz tam po to, by nieść pomoc inny, a nie na wakacje.

Powiązane porady

WOŚP, wolontariat, jak zostać wolontariuszem
jak zostać wolontariuszem?
hospicjum, wolontariat, wolontariusz w hospicjum

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane