zazdrosna żona

Zazdrość o męża - jak sobie z nią poradzić?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Pierwszy mąż cię zdradzał i z tego powodu rozpadło się twoje małżeństwo. Teraz jesteś w drugim związku i ciągle podejrzewasz partnera, że on również może spotykać się z innymi kobietami. Kochasz go, ale złościsz się, gdy patrzy na inne panie. Robisz mu wymówki. Podsłuchujesz rozmowy telefoniczne i sprawdzasz połączenia w komórce, żeby się dowiedzieć, kto do niego dzwonił. Nie znalazłaś żadnego potwierdzenia swych podejrzeń i zdajesz sobie sprawę, że to, co robisz, nie jest w porządku. Chciałabyś z tym skończyć, ale nie wiesz jak…
1
Złe doświadczenia z pierwszego związku bardzo mocno odbijają się na twoich relacjach z obecnym partnerem, choć ten nie nadużył twojego zaufania. Dlatego wymówki, kontrolowanie i złoszczenie się na niego mogą szkodzić waszemu związkowi, a nawet doprowadzić do jego rozpadu.
2
To, że partner ogląda się za innymi kobietami, o niczym jeszcze nie świadczy. On wybrał ciebie i to ty jesteś dla niego najważniejsza. A bezpodstawna zazdrość może wynikać z niskiej samooceny, przekonania, że nie zasługujesz na miłość, skoro były mąż cię zdradzał. Być może podświadomie obawiasz się, że partner odejdzie, jeśli spotka ładniejszą kobietę. To dlatego każde jego spojrzenie na inną odbierasz jako zagrożenie. Nie wierzysz w swoją atrakcyjność.
3
Jeśli będziesz koncentrowała się na swoich wadach, słabościach i błędach, to zaczną one w twoich własnych oczach rosnąć. Aby poprawić samoocenę, najlepiej skupić się na tym, co w tobie dobre i piękne. A zamiast zadręczać się śledzeniem partnera, podsłuchiwaniem jego rozmów, zajmij się rozwijaniem własnych zainteresowań. Myśleć o tym, czego pragniesz, a nie, czego się boisz.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane