Słomkowa gwiazda

Jak zrobić słomkowe gwiazdy na choinkę?

AlicjaAlicja - specjalista Tipy.pl
Wszystkie stroiki świąteczne oraz dekoracje będą nam się najbardziej podobać i nas najbardziej cieszyć tylko wtedy gdy wykonamy je sami. Słomkowe gwiazdy będą cudowną ozdobą na choinkę lub na wiązankę z gałązek jodły. Wykonanie jest ich bardzo łatwe i sprawi wiele radości zarówno tym dorosłym jak i najmłodszym.
P

* źdźbła słomy
* miska z wodą
* żelazko
* nożyczki
* klej
* linijka
* nitka
* kolorowy papier / kamyczki (opcjonalnie)

1
Najpierw musimy włożyć parę źdźbeł słomy do letniej wody. Po upływie 30 minut wyjmujemy je, rozszczepiamy każde z jednej strony i rozprasowujemy niezbyt gorącym żelazkiem na gładkie pasma.
2
Pasma tniemy na pasemka mające około 5 i 7 cm długości. Następnie bierzemy jedno pasemko siedmiocentymetrowe, smarujemy je na środku klejem i zlepiamy na krzyż z drugim pasemkiem mającym tę samą długość.
3
Następnie smarujemy znów na środku klejem i przylepiamy pasmo pięciocentymetrowe, w taki sposób aby nie pokrywało się z dłuższymi pasemkami, lecz aby przebiegało ukośnie w stosunku do nich.
4
Tak samo robimy z drugim pasemkiem pięciocentymetrowym. Możemy nakleić na to jeszcze dalsze pasemka, np sześciocentymetrowe.
5
6
Słomkowa gwiazdka
W ten sposób powstanie piękna gwiazda o dłuższych i krótszych “promieniach”. Będzie ona jeszcze piękniejsza, gdy końce pasemek przystrzyżemy i nadając im kształt ogona jaskółki. Aby gwiazda się lepiej trzymała najlepiej jest przewiązać nitką w miejscach gdzie się słomki krzyżują.
7
Naklejamy w miejsce krzyżowania się słomek kolorowe kółko wycięte z papieru, kamyczek dekoracyjny lub kolorowy guzik.

Powiązane porady

Stroik na drzwi
Kula dekoracyjna z szyszek
bombka z materiału

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

kiniia
04.11.2011
bardzo ładne ozdoby świąteczne można wykonać z słomy podoba mi się to:)
Kazik
01.12.2010
EXTRA