planowanie budżetu domowego

Jak oszczędzać na rachunkach?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Opłaty za prąd, wodę, telefon, ubezpieczenie... Niezależnie od tego, co byśmy zrobili, nie unikniemy ich. No chyba że zdecydujemy się żyć w bieszczadzkiej głuszy z dala od cywilizacji, a to raczej nie wchodzi w grę. Co zatem zrobić, by zaoszczędzić na rachunkach. Zastosować rady z poniższego artykułu. Możemy możemy wydawać na nie mniej i zyskać nawet 300 zł rocznie.
1
Nie płać z góry

Opłaty za energię elektryczną często przekraczają rzeczywiste jej zużycie. Stan licznika odczytywany jest bowiem tylko dwa razy w roku, a nasze opłaty naliczane na podstawie tzw. prognoz. Nie musimy jednak płacić z góry. Możemy zażądać od dostawcy, aby przelewał nadpłaty na nasze konto.

Pamiętajmy jednak, że trzeba wysyłać mu na bieżąco odczyty liczników. Taki wysiłek się opłaca, ponieważ prognozy zużycia energii są zwykle zawyżane, a rozliczenie następuje dopiero pod koniec roku.
2
Wspólne konto

Przyjrzyjmy się naszym ubezpieczeniom na życie, komunikacyjnym czy mieszkaniowym i zastanówmy się nad tańszą opcją. Dostępne na rynku polisy różnią się zakresem i warunkami ubezpieczenia oraz opłatami za nie. Wybierając ofertę na miarę naszych potrzeb, możemy zyskać ok. 30% na opłatach.
3
Porównaj oferty

Sprawdźmy, ile płacimy za prowadzenie kont bankowych. Może to być aż 120 zł rocznie! Jeśli zdecydujemy się na wspólny rachunek z małżonkiem czy innym członkiem rodziny, zaoszczędzimy 50%. Gdy nie mamy z kim dzielić konta, przenieśmy je do banku, gdzie opłaty są najniższe. A jeśli mamy więcej niż jeden rachunek bankowy, zamknijmy te, z których rzadko korzystamy.
4
Płać przez internet

Na poczcie za każdy przelew trzeba zapłacić prawie trzy złote. Przez internet możemy robić opłaty za darmo. Wiele osób obawia się jednak, że nie jest to bezpieczne. Niepotrzebnie.

Banki dbają o bezpieczeństwo klientów, stosując coraz skuteczniejsze zabezpieczenia przed złodziejami. My sami również musimy przestrzegać pewnych zasad. Logować się do banku tylko z komputerów, co do których mamy pewność, że są bezpieczne. Nie udostępniać nikomu haseł.
5
Usługi w pakiecie

Aby płacić mniejsze rachunki za telewizję, internet i telefony, warto wszystkie usługi kupić u jednego operatora. Opłaty będą wtedy niższe nawet o 50%. Zanim jednak zdecydujemy się na zmianę, warto porównać kilka ofert i wybrać najkorzystniejszą dla siebie.

Zapytajmy też dotychczasowego operatora o taki pakiet. Długoletni klienci często mogą liczyć na dodatkowe zniżki w opłatach. Jeśli je dostaniemy, to zmiana w ogóle nie będzie potrzebna.
6
Nie zapominaj o terminach

W dzisiejszym zabieganym świecie wielu osobom zdarza się zapominać o zapłaceniu rachunków. A to też kosztuje! Karne odsetki za pojedynczą fakturę są niewielkie, ale za kilka możemy zapłacić nawet kilkadziesiąt złotych miesięcznie.

Rozwiązaniem może być stałe zlecenie zapłaty. Złóżmy je w swoim banku, a ten zadba o terminowe regulowanie należności. Pobierze z naszego konta potrzebne na opłaty pieniądze i przeleje je na rachunek operatora telefonii, dostawcy prądu czy internetu.
7
Oszczędzaj energię

Opłaty za prąd pochłaniają znaczną część domowego budżetu. W niektórych gospodarstwach na energię elektryczną trzeba wydać nawet 2000 zł rocznie.
Nie zostawiajmy więc włączonego światła tam, gdzie nas nie ma. I nie włączajmy pralki ani zmywarki, gdy nie ma pełnego wsadu.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane