znajomi

Bogaci znajomi a wspólne wakacje - poradnik

szyszunia - specjalista Tipy.pl
Przyjaźnicie się z bardziej majętnymi znajomymi od dawna. Często spędzacie razem wieczory, wychodzicie do kina czy pubu. W tym roku zaproponowali, żebyście przyjechali na urlop do wynajmowanego przez nich co roku domku w modnej miejscowości. W dodatku nie chcą, żebyście płacili za pobyt. Mówią, że jakoś się rozliczycie, np. zapłacicie za posiłki w restauracji.
1
Wy boicie się jednak, że nawet te restauracyjne rachunki mogą być dla was za wysokie, szczególnie że przyjaciele lubią dobrze zjeść i wypić. Zamiast więc świetnie się bawić i odpoczywać, cały czas będziecie myśleć, czy was na to stać. Nie wiecie, jak im powiedzieć o swoich obawach…
2
Na pewno powinniście otwarcie o tym wszystkim porozmawiać. Znacie się od dawna, więc oni raczej zdają sobie sprawę z tego, jaka jest wasza sytuacja finansowa. Oczywiście, co innego wyjście raz na jakiś czas do kina, a co innego płacenie za kogoś w restauracji.
3
Możecie zaproponować, że na przykład raz czy dwa razy pójdziecie do restauracji, ale resztę posiłków będziecie przygotowywać w domu. Albo umówcie się, że będziecie stołować się oddzielnie. Nie warto liczyć na to, że sprawy same się ułożą, bo będziecie mieć wszyscy nieudany urlop.
4
Jeśli zupełnie nie wiecie, jak to rozwiązać, zastanówcie się nad rezygnacją z propozycji. Lepiej być w dobrej komitywie z przyjaciółmi, pielęgnować dotychczasową znajomość, wyjechać razem gdzieś na weekend, niż nabrać do siebie niepotrzebnej niechęci.
5
Otwarcie o wszystkim rozmawiajcie. Powiedzcie przyjaciołom wprost, jakie są wasze obawy.

Zamiast na wakacje, spróbujcie wybrać się na wspólny weekend. To taka mała, ale bardzo przyjemna namiastka wyjazdu.

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane