znajomi

Bogaci znajomi a wspólne wakacje - poradnik

szyszunia - specjalista Tipy.pl
Przyjaźnicie się z bardziej majętnymi znajomymi od dawna. Często spędzacie razem wieczory, wychodzicie do kina czy pubu. W tym roku zaproponowali, żebyście przyjechali na urlop do wynajmowanego przez nich co roku domku w modnej miejscowości. W dodatku nie chcą, żebyście płacili za pobyt. Mówią, że jakoś się rozliczycie, np. zapłacicie za posiłki w restauracji.
1
Wy boicie się jednak, że nawet te restauracyjne rachunki mogą być dla was za wysokie, szczególnie że przyjaciele lubią dobrze zjeść i wypić. Zamiast więc świetnie się bawić i odpoczywać, cały czas będziecie myśleć, czy was na to stać. Nie wiecie, jak im powiedzieć o swoich obawach…
2
Na pewno powinniście otwarcie o tym wszystkim porozmawiać. Znacie się od dawna, więc oni raczej zdają sobie sprawę z tego, jaka jest wasza sytuacja finansowa. Oczywiście, co innego wyjście raz na jakiś czas do kina, a co innego płacenie za kogoś w restauracji.
3
Możecie zaproponować, że na przykład raz czy dwa razy pójdziecie do restauracji, ale resztę posiłków będziecie przygotowywać w domu. Albo umówcie się, że będziecie stołować się oddzielnie. Nie warto liczyć na to, że sprawy same się ułożą, bo będziecie mieć wszyscy nieudany urlop.
4
Jeśli zupełnie nie wiecie, jak to rozwiązać, zastanówcie się nad rezygnacją z propozycji. Lepiej być w dobrej komitywie z przyjaciółmi, pielęgnować dotychczasową znajomość, wyjechać razem gdzieś na weekend, niż nabrać do siebie niepotrzebnej niechęci.
5
Otwarcie o wszystkim rozmawiajcie. Powiedzcie przyjaciołom wprost, jakie są wasze obawy.

Zamiast na wakacje, spróbujcie wybrać się na wspólny weekend. To taka mała, ale bardzo przyjemna namiastka wyjazdu.

Powiązane porady

robienie na drutach
Wędkowanie z przyjacielem
wakacje w mieście

Komentarze (0)

* Pola wymagane