szkoła

Wyprawka szkolna - jak na niej zaoszczędzić?
szyszunia - specjalista Tipy.pl

Początek roku szkolnego to istne piekło dla domowego budżetu. Szczególnie wówczas gdy mamy więcej niż jedno dziecko. Zeszyty, tornistry, piórniki, podręczniki... Wszystko kosmicznie drogie. Nawet zakup drobnych przyborów szkolnych po podsumowaniu mocno uderzy nas po kieszeni. Jak zaoszczędzić na tych zakupach? Kilka podpowiedzi znajdziesz poniżej.
1
Bezpłatne podręczniki

W nadchodzącym roku szkolnym część uczniów otrzyma podręczniki za darmo. Pierwszaki dostaną przygotowany przez MEN „Nasz elementarz”. Dodatkowo szkoły otrzymają z ministerstwa środki na zakup ćwiczeń dla każdego ucznia. Bezpłatny będzie też podręcznik do języka obcego. Do rodziców należeć będzie zakup pomocy do przedmiotów nieobowiązkowych. Drugoklasiści też objęci są tym programem.

Uczniom klas czwartych komplet podręczników i ćwiczeń zakupi szkoła. Posłużą one trzem kolejnym rocznikom. Dzieci, które od września zaczną naukę w gimnazjum, również skorzystają z darmowych podręczników. Książki także posłużą trzem kolejnym rocznikom uczniów.
2
Możesz kupić taniej

Niestety, jeśli Twoje dziecko idzie do klasy trzeciej, piątej lub szóstej szkoły podstawowej, albo drugiej i trzeciej gimnazjum, dotacja MEN go nie dotyczy. Czekają Cię więc poważne wydatki. Sprawdź, jak możesz choć trochę na nich zaoszczędzić.

Przede wszystkim, żeby zaopatrzyć się w podręczniki po najatrakcyjniejszej cenie, sporządź listę i sprawdź, gdzie kupisz je najtaniej. Możesz w ten sposób zaoszczędzić nawet kilkadziesiąt złotych.

Jeśli zdecydujesz się na zakupy przez internet, znajdź sklep, w którym kupisz cały komplet podręczników. Zaoszczędzisz na kosztach wysyłki. Rozważ też zakupy grupowe – umów się z innym rodzicami, złóżcie wspólne zamówienie i wynegocjujcie rabat. Warto również odwiedzać kiermasze, organizowane przez szkoły, i sieci supermarketów. Można tam kupić przybory szkolne w niskich cenach.
3
Wyprawka dla pierwszoklasisty

Zanim ruszycie na zakupy, przygotujcie listę rzeczy do szkoły. Dzięki temu nie zapomnicie, co jest potrzebne i nie kupicie tego, co jest zbędne, a będzie kusiło ze sklepowej półki. Co zatem trzeba nabyć?

- Oczywiście tornister lub plecak.
- Pierwszoklasista powinien mieć zeszyty w cienkie linie (czerwone i nie- bieskie) oraz w kratkę. Mogą być ozdobione bohaterami dziecięcych bajek. Świetnie byłoby też kupić kolorowy papier i samodzielnie obłożyć zeszyty.
- Podręczniki wybiera nauczyciel, sprawdź więc listę i kupuj według niej. Dowiedz się, czy w szkole książki nie będą sprowadzane hurtowo.
- Konieczna jest tzw. śniadaniówka i bidon.
- W piórniku powinny znaleźć się: ołówek, temperówka, gumka oraz długopis.
- Kupcie też klej w sztyfcie, nożyczki z zaokrąglonymi końcami, kredki ołówkowe i świecowe, farby plakatowe, dwa pędzle o różnej grubości i mazaki.
- Do prac ręcznych potrzebny będzie klej, blok rysunkowy i techniczny – biały i ko lorowy, a także kolorowy papier oraz bibuła i 2 teczki z gumką (na prace plastyczne).
- Na lekcje WF należy kupić strój gimnastyczny (spodenki, koszulka, buty sportowe, najlepiej na białej podeszwie, dres na chłodniejsze dni, skarpetki, worek).
- Dziecko musi mieć obuwie na zmianę i worek, który warto podpisać.
4
Na rozpoczęcie roku

Na rozpoczęcie roku uczeń powinien założyć tzw. strój galowy. O ile szkoła nie ma specjalnych wymagań, jest to granatowa lub czarna spódniczka (spodnie) i biała bluzka (koszula).
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane