kryzys małżeński

7 znaków świadczących o tym, że grozi ci rozwód

prozaczek - specjalista Tipy.pl
kryzys małżeński
1 z 8
W przypadku większości rozwodów jedna ze stron jest bardzo zaskoczona na widok papierów rozwodowych złożonych przez drugą. A wszystko dlatego, że rzadko zwracamy uwagę na symptomy świadczące o tym, że z małżeństwem jest coraz gorzej. Warto poznać kilka znaków ostrzegawczych, które powiedzą nam "Rozwód na horyzoncie!". Dzięki temu może uda się jeszcze uratować małżeństwo. A jeśli nawet nie, wspólnie podejmiecie decyzję o rozwodzie. Nie będzie już tego elementu zaskoczenia, o którym jest mowa na początku.
1
Masz wrażenie, że nie macie już ze sobą nic wspólnego

Niby spędzacie wiele godzin pod wspólnym dachem, ale jesteście "razem, a jednak osobno". Rutynowo wykonujecie domowe obowiązki posługując się półsłówkami. Zaczynasz tęsknić za dawnymi czasami, kiedy to mogliście prowadzić wielogodzinne dyskusje na ważkie tematy. Teraz pozostała już tylko cisza czasem przerywana pytaniami lub poleceniami typu: "Wyniosłeś śmieci?", "Kup masło".
2
smutna żona
Według partnera nic nie robisz dobrze

Twój mąż potrafi cię skrytykować przy każdej okazji. I to niezależnie od tego, czy ma rację, czy też nie. Robi to także przy waszych znajomych i rodzinie. Ty czujesz się "zgaszona" i onieśmielona. Jego towarzystwo zamiast dodawać ci pewności siebie sprawia, że uchodzi ona z ciebie jak z przebitego balonika.
3
O wielu sprawach dowiadujesz się ostatnia

W szczęśliwych małżeństwach naturalną rzeczą jest dzielenie się każdą, czy to radosną czy smutną wieścią ze współmałżonkiem jako pierwszym. I u was też do niedawna tak właśnie było. Niestety jakiś czas temu zauważyłaś, że zarówno o problemach, jak i o sukcesach twojej drugiej połówki dowiadujesz się z drugiej ręki.
4
zaniedbany mężczyzna
Zmiana wyglądu

Wiadomym jest, że po wielu latach mieszkania razem nie będziemy za każdym razem wyglądać tak jak na pierwszej randce. Jeśli jednak twój mąż zupełnie przestał o siebie dbać, oznacza to, że zupełnie przestało mu zależeć na tym, co o nim myślisz.
5
czytanie
Problemy starasz się zagłuszać rozrywką

Bądźmy szczerzy. Może jest tak, że doskonale zdajesz sobie sprawę z problemów, ale chowasz głowę w piasek i zamiatasz je pod dywan. Boisz się stawić im czoła i przyznać przed samą sobą, że twoje małżeństwo przeżywa poważny kryzys. Zamiast tego uciekasz do świata wirtualnego, telewizyjnego lub tego z książek. Wiedz, że nic dobrego z tego nie wyniknie.
6
kłótnia
Ciągle kłócicie się o to samo

Kłótnie od czasu do czasu są potrzebne. Ale po pogodzeniu się powinno wynikać z nich wspólne szukanie rozwiązania problemu i w efekcie dojście do kompromisu. Jeśli jednak ciągle kłócicie się o te same sprawy i nic z tego więcej nie wynika, rozwód, a w najlepszym wypadku separacja jest już tylko kwestią czasu.
7
brak współżycia
Intymność to już przeszłość

Brak intymnych zbliżeń to jeden z pierwszych symptomów tego, że z małżeństwem nie dzieje się najlepiej. Fizyczna więź jest równie ważna jak więź emocjonalna. Jeśli jednej zabraknie, druga również zacznie kuleć. Twój mąż unika seksu, a może i ty masz coraz mniejszą na niego ochotę? Wiedz, że coś się dzieje.
Strona 1 z 8

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

marko
07.09.2015
Co to za stek bzdur? Przecież wszystkie tu wypisane rzeczy to typowe problemy, z którymi zmagają się prawie wszystkie małżeństwa z wieloletnim stażem - i jakieś 90% z nich wcale nie kończy się rozwodem!! Kolejny artykuł na poziomie dna!
maja
07.09.2015
czeka mnie rozwód , 7/7