chłodnik z buraków i ogórków

Jak zrobić chłodnik z buraków i ogórków?
AlexisAlexis - specjalista Tipy.pl

Sycący, orzeźwiający, pełen cennych witamin i minerałów – taki powinien być obiad na lato. Dlatego chłodnik z buraków i ogórków sprawdzi się o tej porze roku znakomicie. Jeśli wcześniej nie próbowałaś tego dania, czas żeby jak najszybciej naprawić swój błąd. Jeśli lubisz chłodnik, przekonaj się jak wspaniale może smakować w buraczano-ogórkowej wersji. Absolutnie obłędny przepis zamieszczam poniżej.
P

4 średniej wielkości buraki (obrane i pokrojone w 1 cm kostkę), 1 szklanka pokrojonego w kostkę chleba razowego (bez skórki), 1 szklanka kwaśnej śmietany + odrobina do dekoracji, 1/4 szklanki jogurtu naturalnego, 2 łyzki cukru, 2 łyżki świeżo wyciśniętego soku z cytryny, 1 łyżeczka soli, 3/4 łyżeczki pieprzu, 1 szklanka pokrojonego w kostkę ogórka (usuń nasiona), 1/4 szklanki posiekanej zielonej cebulki, 1 łyżka posiekanego świeżego koperku + odrobina do dekoracji

1
Pokrojone w kostkę buraki umieść w garnku z gotującą się osoloną wodą. Gotuj do czasu, aż staną się miękkie (około 20 minut). Następnie odcedź je i pozostaw do ostygnięcia. 1 1/2 szklanki wody po burakach zachowaj. Namocz w niej pokrojony w kostkę chleb razowy.
2
Zmieszaj kwaśną śmietanę, jogurt, cukier, sok z cytryny, sól i pieprz. Dodaj odłożoną wodę z buraków i namoczony w niej chleb. Wymieszaj.
3
Następnie dodaj buraki, ogórka, cebulkę i koperek. Całość zblenduj na aksamitne puree. Skosztuj i w razie potrzeby dodaj więcej soli i/lub soku z cytryny.
4
Przelej chłodnik do wazy i owiń folią śniadaniową. Włóż na minimum 2 godziny do lodówki (najlepiej na całą noc).
5
Chłodnik podawaj schłodzony, udekorowany odrobiną kwaśnej śmietany i gałązką koperku.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane