Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Zapiekanki > Jak zrobić róże z ziemniaków?

Jak zrobić róże z ziemniaków?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (37 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Ziemniaki to ulubione warzywo Polaków. Podane w formie pięknych, chrupiących różyczek są daniem, w którym każdy się zakocha. Ładniejsze, niż frytki, smaczniejsze, niż pieczone ziemniaki, bardziej eleganckie, niż puree. Tak przyrządzonych ziemniaków nic nie przebije. Tym razem to one będą grać pierwsze skrzypce na twoim stole.
Rzeczy, których potrzebujesz:
około 400g sypkich ziemniaków (na puree), żółtko jajka, około 550g małych ziemniaków (na różyczki), 3 łyżki oliwy + odrobina do natłuszczenia formy, szczypta soli i pieprzu, forma na muffinki
1
Będziesz potrzebować dwóch rodzajów ziemniaków. Jednych sypkich – do zrobienia puree. A drugich małych – na różyczki. Sypkie ziemniaki obierz, pokrój w kostkę i umieść w garnku z zimną, osoloną wodą. Powinny być w niej całkowicie zanurzone. Doprowadź wodę do wrzenia i gotuj ziemniaki jeszcze przez około 15-20 minut. Gdy będą miękkie, odcedź je i dokładnie rozgnieć na aksamitne puree. Ostudź je przez kilka minut i dodaj żółtko jaja. Dobrze wymieszaj i odstaw na bok.
2
Małe ziemniaki obierz (lub oskrob) ze skórki. Pokrój je na cieniutkie talarki. Ich grubość nie powinna przekraczać 2-3 mm.
3
Umieść talarki w misce, dodaj oliwę z oliwek, sól i pieprz. Dokładnie wymieszaj, żeby wszystkie kawałki ziemniaków były natłuszczone oliwą.
4
Nagrzej piekarnik do 180°C. Otwory formy na muffinki natłuść. Nałóż do nich przygotowane w kroku 1. puree.
5
róże z ziemniaków - krok 5
Teraz umieść w każdym z otworów około 10 ziemniaczanych talarków, owijając je jeden w drugi tak, by przypominały swoim wyglądem różę. Wbijaj je w ziemniaczane puree.
6
róże z ziemniaków - krok 6
Formę włóż do nagrzanego piekarnika i piecz przez około 45 minut. Gotowe różyczki powinny być złote i chrupiące. Podawaj je od razu.
Jak przyrządzić kebab?
Jak zrobić banany w karmelu?
Jak zrobić ziemniaki po szwedzku (Hasselback)?
Jak zdrowo smażyć?
 4.1/5 (37 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (16)

Wanda - 2015-10-14
Sypkie ziemniaki tzn.mączyste,które w gotowaniu się rozpadają i krótko się gotuja ich nazwa to np.Irga.Czy to takie trudne aby zrozumieć?
lambada - 2015-10-14
Jak ktoś nie wie co to są sypkie ziemniaki, to niech sobie odpuści gotowanie skoro nie wie, że są różne odmiany. Polecam wizytę w tesco gdzie poszczególne odmiany są elegancko opisane.
Maro - 2015-10-13
Sypkie ziemniaki obierz, pokrój w kostkę ------- od kiedy tak jest nie kumam tego zdania ????
Bakałaż - 2015-10-13
Sypkie ziemniaki to takie , które wypadają Kopacz z rękawa, gdy opowiada swoje bajki i kłamstwa przed kamerami ! A gdy jest to Kamiński , to lecą sypkie buraki !
Krzysztof - 2015-10-13
Co to kuzwa sa "sypkie ziemniaki"???
lala - 2015-10-13
Co za kurw.....sypkie ziemniaki , ludzie !!!!Co za downy !!!
Karol Osraka - 2015-10-13
Sypkie to takie świeżo wysypane z wora
zula - 2015-10-13
Widać że nie gotujecie :) Sypkie ziemniaki to rodzaj, który idealnie się nadaje do dania obiadowego, zawiera mniej skrobi dlatego jest bardzo sypki np. IRGA, Anielka, Bryza, zaś klejące, zwarte z większą ilością skrobi (takie na frytki) Lord, Vineta, wiedza nie boli.........
d - 2015-10-13
Ale szajs, masakra.
Ehhh - 2015-10-13
Polska - 50 sposobow na przygotowanie ziemniaka
wojtek - 2015-10-13
sypkie ziemniaki to takie, które po utłuczeniu się rozsypują, nie trzymają się kupy, nie kleją się.
ja - 2015-10-13
instrukcja z cyklu.. zrob z talatkow rozyczki.. eh.. a moze cos wiecej, techika ukladania, jak uksztaltowac, czy na surowo ukladac, czy wczesniej podpiec?
baca - 2015-10-13
Sypkie ziemniaki, sypko się gotują
lala - 2015-10-05
tez chcialabym wiedziec co to sa sypkie ziemniaki
...... - 2015-10-02
Co to kurwa są sypkie ziemniaki?
pazer - 2015-09-25
Na zdjęciach ziemniaki nie są obrane , i dobrze .
 
Zawsze, kiedy przygotowuje słodkie przekąski, zżerają mnie straszne wyrzuty sumienia. Wyobrażam sobie te wszystkie...
Jak zrobić banany w karmelu?
Zawsze, kiedy przygotowuje słodkie przekąski, zżerają mnie straszne wyrzuty sumienia...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt