róże z ziemniaków

Jak zrobić róże z ziemniaków?

AdelaAdela - specjalista Tipy.pl
Ziemniaki to ulubione warzywo Polaków. Podane w formie pięknych, chrupiących różyczek są daniem, w którym każdy się zakocha. Ładniejsze, niż frytki, smaczniejsze, niż pieczone ziemniaki, bardziej eleganckie, niż puree. Tak przyrządzonych ziemniaków nic nie przebije. Tym razem to one będą grać pierwsze skrzypce na twoim stole.
P

około 400g sypkich ziemniaków (na puree), żółtko jajka, około 550g małych ziemniaków (na różyczki), 3 łyżki oliwy + odrobina do natłuszczenia formy, szczypta soli i pieprzu, forma na muffinki

1
Będziesz potrzebować dwóch rodzajów ziemniaków. Jednych sypkich – do zrobienia puree. A drugich małych – na różyczki. Sypkie ziemniaki obierz, pokrój w kostkę i umieść w garnku z zimną, osoloną wodą. Powinny być w niej całkowicie zanurzone. Doprowadź wodę do wrzenia i gotuj ziemniaki jeszcze przez około 15-20 minut. Gdy będą miękkie, odcedź je i dokładnie rozgnieć na aksamitne puree. Ostudź je przez kilka minut i dodaj żółtko jaja. Dobrze wymieszaj i odstaw na bok.
2
Małe ziemniaki obierz (lub oskrob) ze skórki. Pokrój je na cieniutkie talarki. Ich grubość nie powinna przekraczać 2-3 mm.
3
Umieść talarki w misce, dodaj oliwę z oliwek, sól i pieprz. Dokładnie wymieszaj, żeby wszystkie kawałki ziemniaków były natłuszczone oliwą.
4
Nagrzej piekarnik do 180°C. Otwory formy na muffinki natłuść. Nałóż do nich przygotowane w kroku 1. puree.
5
róże z ziemniaków - krok 5
Teraz umieść w każdym z otworów około 10 ziemniaczanych talarków, owijając je jeden w drugi tak, by przypominały swoim wyglądem różę. Wbijaj je w ziemniaczane puree.
6
róże z ziemniaków - krok 6
Formę włóż do nagrzanego piekarnika i piecz przez około 45 minut. Gotowe różyczki powinny być złote i chrupiące. Podawaj je od razu.

Powiązane porady

Ziemniaki pieczone z warzywami
zapiekanka z brokułami
zapiekanka z cukinii

Podobne porady

Komentarze (16)

* Pola wymagane

Wanda
14.10.2015
Sypkie ziemniaki tzn.mączyste,które w gotowaniu się rozpadają i krótko się gotuja ich nazwa to np.Irga.Czy to takie trudne aby zrozumieć?
lambada
14.10.2015
Jak ktoś nie wie co to są sypkie ziemniaki, to niech sobie odpuści gotowanie skoro nie wie, że są różne odmiany. Polecam wizytę w tesco gdzie poszczególne odmiany są elegancko opisane.
Maro
13.10.2015
Sypkie ziemniaki obierz, pokrój w kostkę ------- od kiedy tak jest nie kumam tego zdania ????
Bakałaż
13.10.2015
Sypkie ziemniaki to takie , które wypadają Kopacz z rękawa, gdy opowiada swoje bajki i kłamstwa przed kamerami ! A gdy jest to Kamiński , to lecą sypkie buraki !
Krzysztof
13.10.2015
Co to kuzwa sa "sypkie ziemniaki"???
lala
13.10.2015
Co za kurw.....sypkie ziemniaki , ludzie !!!!Co za downy !!!
Karol Osraka
13.10.2015
Sypkie to takie świeżo wysypane z wora
zula
13.10.2015
Widać że nie gotujecie :) Sypkie ziemniaki to rodzaj, który idealnie się nadaje do dania obiadowego, zawiera mniej skrobi dlatego jest bardzo sypki np. IRGA, Anielka, Bryza, zaś klejące, zwarte z większą ilością skrobi (takie na frytki) Lord, Vineta, wiedza nie boli.........
d
13.10.2015
Ale szajs, masakra.
Ehhh
13.10.2015
Polska - 50 sposobow na przygotowanie ziemniaka