wymięte ubranie

10 sposobów na prasowanie ubrań bez żelazka

JoasiaJoasia - specjalista Tipy.pl
wymięte ubranie
1 z 11

Bądźmy szczerzy. Czy ktoś naprawdę lubi prasować? Większość z nas odkłada tę czynność do ostatniej (naprawdę ostatniej) chwili. Jeśli ty też uważasz, że szkoda życia na zabawę z żelazkiem, z pewnością ucieszy cię informacja, że istnieje kilka całkiem skutecznych sposobów na wyprasowanie ubrań bez jego użycia. Przydadzą się one zarówno w domu, jak i w podróży.

1
prysznic

Metoda prysznicowa Para wodna, która tworzy się gdy bierzemy gorący prysznic, może przy okazji wyprasować nasze ubrania. Jedyne, co musisz zrobić, to zamknąć (i uszczelnić) drzwi łazienki, powiesić ubrania na drążku lub drzwiach kabiny prysznicowej i... wziąć 15 minutowy prysznic. Proste, prawda?

2
suszarka do włosów

Metoda z suszarką do włosów Jeśli masz pod ręką suszarkę do włosów, jesteś na dobrej drodze do sukcesu. Bawełniane ubrania powieś na wieszakach i z odległości około 3-5 cm skieruj na nie strumień gorącego powietrza.

3
rodel

Metoda z użyciem rondelka W metalowym rondlu zagotuj wodę. Wylej ją, a rondla użyj jako żelazka. Jego gorącym dnem prasuj ubrania tak jakbyś trzymała w rękach żelazko. Sposób stary jak świat.

4
art/2015/23262_148078_big.jpg

Metoda z suszarką do ubrań Pomięte ubrania włóż do suszarki razem z wilgotną skarpetką lub ścierką. Ustaw suszarkę na niską temperaturę i susz ciuchy przez około 15 minut. Po wyjęciu powieś je na wieszakach.

5
art/2015/23262_148079_big.jpg

Metoda z wykorzystaniem prostownicy Jeśli jesteś w podróży i jedyny sprzęt, jakim dysponujesz, to prostownica, możesz z powodzeniem zastąpić nią żelazko. Pamiętaj o odpowiednim ustawieniu temperatury! W przeciwnym razie możesz spalić delikatne tkaniny.

6
art/2015/23262_148080_big.jpg

Metoda sprayowa Kup spray do prasowania. Spryskaj nim ubrania i wygładź je póki są jeszcze wilgotne. Środek działa szczególnie dobrze na ubrania wykonane z bawełny.

7
art/2015/23262_148081_big.jpg

Metoda z octem Ocet jest dobry na wszystko – także do prasowania ubrań bez użycia żelazka. Wystarczy, że rozcieńczysz 1 część octu w 3 częściach wody i spryskasz roztworem ubrania. Pozostaw je do wyschnięcia.

8
art/2015/23262_148082_big.jpg

Metoda z czajnikiem Czajnik z parującą wodą umieść około 30 cm od rzeczy, którą chcesz wyprasować. Para wodna usunie zagniecenia i odświeży ubranie.

9
art/2015/23262_148083_big.jpg

Metoda ręcznikowa Ręcznik zwilż wodą i wykręć. Ubranie połóż na płaskiej powierzchni. Przykładaj do niego wilgotny ręcznik, dociskając go w pomiętych miejscach. Pozostaw do wyschnięcia.

10
art/2015/23262_148084_big.jpg

Metoda wodna To rozwiązanie ostateczne. Spryskaj wodą pomięte ubrania i wygładź ich powierzchnię dłonią. Pozostaw je do wyschnięcia.

Strona 1 z 11

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

kiloki
15.04.2018
najlepiej to mieć żelazko które prasuje w pionie, wtedy prasowanie jest przyjemne i łatwe.