jedzenie po wyrwaniu zęba, ósemki

Co jeść po usunięciu ósemki?

HaijlaHaijla - specjalista Tipy.pl
jedzenie po wyrwaniu zęba, ósemki
1 z 13

Po usunięciu zęba z pewnością nie będziesz głodny, przynajmniej do czasu, aż minie znieczulenie i związane z nim osłabienie. Jednak już po paru godzinach zacznie ci burczeć w brzuchu. Niewłaściwa dieta może jednak spowodować suchodół zęba lub inne powikłania. Pierwszych kilka dni może okazać się dość trudne, jednak później będziesz mógł stopniowo zacząć znów jeść potrawy, które kochasz.

1
menu po wyrwaniu zęba - krok 1

Po zabiegu nie wolno nic jeść ani pić przez dwie godziny, jednak jeśli rana nie była zszywana, czas ten może się przedłużyć nawet do 24 h. Dobrze jest w tym czasie położyć się spać. Dzięki temu nie będziesz tak bardzo odczuwać głodu.

2
menu po wyrwaniu zęba - krok 2

Możesz jeść wszystkie miękkie produkty spożywcze, takie jak zmiksowane zupki, desery, puree ziemniaczane oraz inne miękkie potrawy. Tego typu potrawy należy jeść przez okres co najmniej 2 dni.

3
menu po wyrwaniu zęba - krok 3

Zupy i napoje powinny mieć temperaturę pokojową lub chłodniejszą. Zbyt ciepłe rzeczy mogą spowodować uszkodzenie skrzepu krwi, które pomagają chronić i leczyć obszar dziąsła, w którym został usunięty ząb. Jeśli skrzep zostanie rozpuszczony lub wypłukany, może dojść do powstania suchodołu zęba.

4
menu po wyrwaniu zęba - krok 4

Napoje do picia powinny nie być gazowane ani kwaskowate (np. sok pomarańczowy, grapefrutowy itp.). Napoje, które możesz pić, to woda, mleko, kawa, zimne herbaty itp.

5
menu po wyrwaniu zęba - krok 5

W zależności od tego, jak goi się rana, możesz rozszerzyć swoje menu już dnia drugiego lub trzeciego. Możesz zacząć jeść makarony (ugotowane raczej na miękko nie al dente), sery, jajka na miękko itp.

6
menu po wyrwaniu zęba - krok 6

Po jedzeniu wypłucz wodą z solą lub wodą utlenioną usta. Jednak nie płucz ich w taki sposób jak normalnie. Nabierz wody do buzi, delikatnie poruszaj głową na boki (nie szczęką) i wypluj. Jeśli będziesz płukać zbyt energicznie, możesz uszkodzić skrzep.

7
menu po wyrwaniu zęba - krok 7
PUREE ZIEMNIACZANE I WARZYWNE

Są łatwe do spożycia i może być jedzone z dodatkiem sosów, śmietany czy przyrumienionego masła.

8
menu po wyrwaniu zęba - krok 8
NAPOJE MLECZNE

Może to być zarówno mleko jak i shake mleczny. Są one łatwe do spożycia i zalecane w pierwszych dniach po usunięciu zęba (ósemki). Jeśli pijesz je przez słomkę, to uważaj, aby nie naruszyć nią rany. Zamiast słomki, możesz je jeść łyżeczką (dla bezpieczeństwa).

9
menu po wyrwaniu zęba - krok 9
LODY

Są zalecane w pierwszych dniach po usunięciu zęba (ósemki). Wybieraj jednak te czysto mleczne lub zrobione na bazie wody. Nie jedz jednak rożków waflowych z lodów - szczególnie w pierwszym dniu po zabiegu.

10
jedzenie po wyrwaniu ósemki
JOGURTY I BŁYSKAWICZNE DESERY

Możesz jeść wszelkie desery błyskawiczne (również te w proszku). Są to kisiele, galaretki, owsianki, puddingi itp. Pamiętaj jednak, że nie mogą być one zbyt ciepłe. Przed spożyciem dobrze je schłódź.

11
menu po wyrwaniu zęba - krok 11
NAPOJE

Możesz pić wszystkie napoje oprócz kwaskowatych soków owocowych (pomarańczowy, grapefruitowy, cytrynowy itp.) oraz alkoholi. Unikaj również picia bardzo zimnej wody, która może spowodować ból.

12
dieta po wyrwaniu zęba
PŁATKI OWSIANE I GRYSIK

W pierwszych dniach po wyrwaniu ósemki możesz jeść płatki owsiane i grysik. Do grysiku dodaj jednak nieco więcej wody, aby był miększy i rzadszy.

Strona 1 z 13

Podobne porady

Komentarze (51)

* Pola wymagane

Gosc
Dzisiaj 17:40
Nie wolno pic przez slomke, pluc i uwazac przy kichaniu. W zebodole powstaje czop, ktory przyspiesza leczenie. Jesli odpadnie, to powstaje suchy zebodol i pojawiaja sie problemy.
21k
Dzisiaj 20:46
Ja dziś po wyrwaniu ósemki. Krew leciała niecałe 5 godzin, więc się lekko przestraszyłam. Piję wodę, jem lody i musy . mam nadzieję, że za parę dni będę mogła gryźć i jeść normalne produkty.
af
Dzisiaj 15:43
Należy jeść "drugą stroną" Polecam :)))))))))))
Fajny
Dzisiaj 19:33
Ja jadłem kaszę manną. Poza tym nic twardego, co mogłoby uszkodzić dziąsło i szwy. Z resztą w Krakowie dostałem odpowiednie wytyczne, od kiedy mogę jeść i co. :)
Waldemar
Dzisiaj 07:11
Panie autorze. Wyrwać to można nogę z d...y! Zęby się u s u w a!
prac124
Dzisiaj 21:31
Nie wyrywać ósemek i problemu nie będzie.
Beata
Dzisiaj 15:34
Dzisiaj pierwsze wyrywanie zęba i od razu ósemka... Wielkie przerażenie i strach.
Felczer
Dzisiaj 20:31
Przez dwa dni polecam budyń i kisiel na przemian.
prac124
Dzisiaj 23:56
Nic nie jeść.Poczekać kilka godzin, aż się zasklepi.
Nicname
Dzisiaj 19:37
Używałam parę dni temu dolną ósemke. Powikłanie. Zapalenie. Antybiotyk. Ból wrażliwość i szczękościsk. Wyrwanie zęba pozostawia duża dziurę w dodatku jest to rana w ustach, gdzie ciągle jest wilgoć. Zawsze zabieg to zabieg, zatem naruszenie ciągłości tkanki, należy podejść do tego ostrożnie.