jedzenie po wyrwaniu zęba, ósemki

Co jeść po wyrwaniu ósemki?

HaijlaHaijla - specjalista Tipy.pl
jedzenie po wyrwaniu zęba, ósemki
1 z 13
Po wyrwaniu zęba z pewnością nie będziesz głody, przynajmniej do czasu, aż minie znieczulenie i związane z nim osłabienie. Jednak już po paru godzinach zacznie ci burczeć w brzuchu. Niewłaściwa dieta może jednak spowodować suchodół zęba lub inne powikłania. Pierwszych kilka dni może okazać się dość trudne, jednak później będziesz mógł stopniowo zacząć znów jeść jedzenie które kochasz.
1
menu po wyrwaniu zęba - krok 1
Po zabiegu nie wolno nic jeść ani pić przez 2 godziny, jednak jeśli rana nie była zszywana czas ten może się przedłużyć nawet do 24 h. Dobrze jest w tym czasie położyć się spać. Dzięki temu nie będziesz tak bardzo odczuwać głodu.
2
menu po wyrwaniu zęba - krok 2
Możesz jeść wszystkie miękkie produkty spożywcze jak zmiksowane zupki, desery, puree ziemniaczane oraz inne miękkie potrawy. Tego typu rzeczy należy jeść przez okres co najmniej 2 dni.
3
menu po wyrwaniu zęba - krok 3
Zupy i napoje powinny być w temperaturze pokojowej lub chłodniejszej. Zbyt ciepłe rzeczy mogą spowodować uszkodzenie skrzepu krwi, które pomagają chronić i leczyć obszar dziąsła, w którym został usunięty ząb. Jeśli skrzep zostanie rozpuszczony lub wypłukany może dojść do powstania suchodołu zęba.
4
menu po wyrwaniu zęba - krok 4
Napoje do picia powinny nie być gazowane ani kwaskowate (np. sok pomarańczowy, grapeufrutowy itp.). Napoje, które możesz pić to woda, mleko, kawa, zimne herbaty itp.
5
menu po wyrwaniu zęba - krok 5
W zależności od tego, jak goi się rana możesz rozszerzyć swoje menu już dnia drugiego lub trzeciego. Możesz zacząć jeść makarony (ugotowane raczej na miękko nie al dente), sery, jajka na miękko itp.
6
menu po wyrwaniu zęba - krok 6
Po jedzeniu wypłucz wodą z solą lub wodą utlenioną usta jednak nie płucz w taki sposób jak normalnie. Nabierz wody do buzi, delikatnie poruszaj głową na boki (nie szczęką) i wypluj. Jeśli będziesz płukać zbyt energicznie możesz uszkodzić skrzep.
7
menu po wyrwaniu zęba - krok 7
PUREE ZIEMNIACZANE I WARZYWNE

Są łatwe do spożycia i może być jedzone z dodatkiem sosów, śmietany czy przyrumienionego masła.

8
menu po wyrwaniu zęba - krok 8
NAPOJE MLECZNE

Może to być zarówno mleko jak i shake mleczny. Są one łatwe do spożycia i zalecane w pierwszych dniach po usunięciu zęba (ósemki). Jeśli pijesz je przez słomkę to uważaj, aby nie naruszyć nią rany. Zamiast słomki możesz je jeść łyżeczką (dla bezpieczeństwa).

9
menu po wyrwaniu zęba - krok 9
LODY

Są zalecane w pierwszych dniach po usunięciu zęba (ósemki). Wybieraj jednak te czysto mleczne lub zrobione na bazie wody. Nie jedz jednak różków waflowych z lodów szczególnie w pierwszym dniu po zabiegu.

10
jedzenie po wyrwaniu ósemki

JOGURTY I BŁYSKAWICZNE DESERY

Możesz jeść wszelkie desery błyskawiczne (również te w proszku). Są to kisiele, galaretki, owsianki, puddingi itp. Pamietaj jednak, że nie mogą być one zbyt ciepłe. Przed spożyciem dobrze je schłódź.

11
menu po wyrwaniu zęba - krok 11
NAPOJE

Możesz pić wszystkie napoje oprócz kwaskowatych soków owocowych (pomarańczowy, grapefruitowy, cytrynowy itp.) oraz alkoholi. Unikaj również picia bardzo zimnej wody, która może spowodować ból.

12
dieta po wyrwaniu zęba
PŁATKI OWSIANE I GRYSIK

W pierwszych dniach po wyrwaniu ósemki możesz jeść płatki owsiane i grysik. Do grysiku dodaj jednak nieco więcej wody, aby był miększy i rzadszy.

Strona 1 z 13

Podobne porady

Komentarze (47)

* Pola wymagane

Waldemar
13.07.2019
Panie autorze. Wyrwać to można nogę z d...y! Zęby się u s u w a!
prac124
01.07.2019
Nie wyrywać ósemek i problemu nie będzie.
Beata
13.05.2019
Dzisiaj pierwsze wyrywanie zęba i od razu ósemka... Wielkie przerażenie i strach.
Felczer
14.04.2019
Przez dwa dni polecam budyń i kisiel na przemian.
prac124
11.02.2019
Nic nie jeść.Poczekać kilka godzin, aż się zasklepi.
Nicname
22.10.2018
Używałam parę dni temu dolną ósemke. Powikłanie. Zapalenie. Antybiotyk. Ból wrażliwość i szczękościsk. Wyrwanie zęba pozostawia duża dziurę w dodatku jest to rana w ustach, gdzie ciągle jest wilgoć. Zawsze zabieg to zabieg, zatem naruszenie ciągłości tkanki, należy podejść do tego ostrożnie.
Black Asassin
19.09.2018
2min po znieczuleniu pani poinformowała, że sprawdzi tylko czy znieczulenie działa. Głowa w fotel mechaniczne ruchy, nagle boli! No to drugie podejście do znieczulenia, jednak z jakiegoś powodu w jednym miejscu strasznie bolało. Ostatecznie ucięła kawałek dziąsła (koronę zęba), resztę zostawiła...
barbanera
10.09.2018
Jestem już po 60-tce i została mi jedna ósemka niedawno zaplombowana porcelaną. Nerw dalej istnieje. Nigdy nie miałem takich problemów z jedzeniem. Co wam odbiło. Niedługo będziecie pisać o diecie po obcięciu paznokci
jaaaa
01.03.2018
Ja miałem wyrywana ósemkę o 17.30, na ranę gazik na pół h. Dentysta starej szkoły, nic nie bolało i nadal nie czuję bólu. Zalecił nie pić ciepłych napojów, jeść drugą stroną i tyle. Pytałem ostatnio, czy brać wolny piątek w pracy, to się dziwnie na mnie popatrzył :-) ale i tak wziąłem.
Crossbones
21.11.2017
Nie siejcie fermentu z tymi ósemkami, a osoby, które idą pierwszy raz na wyrwanie zęba, niech nie nakręcają się przez głupie komentarze. Jestem po wyrwaniu dwóch ósemek - dolnej i górnej z lewej strony. Wyrwanie trwało dwie minuty i obyło się bez szwów.