Jak udekorować tort żywymi kwiatami?

Dd - specjalista Tipy.pl
1 z 6
Kto nie lubi tortów? Jednak oprócz smaku liczy się także wygląd. Jeśli potrzebujesz pięknego tortu na urodziny, rodzinne spotkanie czy inną uroczystość, dlaczego nie udekorować go samemu? Nie ma znaczenia czy ciasto jest własnoręcznie upieczone czy kupione. Najprostszym sposobem na dekorację jest wykorzystanie żywych kwiatów. Nie ma obawy, że coś nie wyjdzie, dekoracje pokruszą się czy odbarwią. Dodatkowo obok takiego małego arcydzieła nikt nie przejdzie obojętnie.
P

Potrzebne materiały:
Tort
Świeże kwiaty
Nożyczki

1
Przy wyborze kwiatów do ozdoby zwróć uwagę, że niektóre gatunki nie wytrzymują długo bez wody. Musisz dobrać taki gatunek, aby kwiaty nie zwiędły zaraz po udekorowaniu. Dobrą propozycją są goździki. Są one tanie, łatwo dostępne i co ważne długotrwałe. Odetnij kwiaty od łodyżek zostawiając około 3 cm, aby dekoracja dobrze się trzymała, usuń również liście z łodyżek.
2
Jeżeli używasz różnych kolorów kwiatów, to ułóż je w taki sposób aby jeden z był główny, a pozostałe stanowiły uzupełnienie. Dekorację rozpocznij od góry. Na środku tortu umieść pierwszy kwiatek i zacznij komponować wzór ozdoby formując z kwiatów mały okrąg. Kwiaty delikatnie dociskaj, tak aby były stabilnie wbite, jednaj ozdoba będzie wyglądać korzystniej, jeżeli będą miały różne wysokości.
3
Kiedy skończysz dekorować górną część tortu, zacznij przechodzić na boczną ściankę. Wbijaj dokładnie kwiaty, aby nie wypadały pod swoim ciężarem.
4
Gdy główna część dekoracji będzie gotowa, możesz zacząć uzupełniać ozdobę pozostałymi kolorami kwiatów. Wbijaj je tam gdzie powstały drobne luki, lub tam gdzie chcesz dodać trochę koloru. Nada to oryginalnej i przestrzennej formy dekoracji.
5
Kiedy skończysz dekorację upewnij się, że żaden kwiatek nie wypadnie. Możesz cieszyć się już własnoręcznie ozdobionym ciastem i z pewnością nikt nie przejdzie obok niego obojętnie. Możesz dobierać dowolne kolory i wzory ozdób, a także łączyć różne rodzaje kwiatów, dzięki czemu masz gwarancję, że na wszystkie rodzinne uroczystości możesz stworzyć nowe arcydzieło.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane